Hoe kunnen de leiders van nu een land optimaliseren voor de generatie van morgen?

Klopt het dat de nieuwe generatie een heel andere denkwijze hebben? Ze leven immers in een heel andere tijd. Een tijd waar de technologie ontzettend is gegroeid. Kinderen lijken steeds slimmer te worden, steeds meer volwassener.
Ze hebben andere visie, artistieker, leven in een wereld waar spiritualiteit steeds verder groeit, de wetenschap verder uitbreid.
Klopt het dat de jongeren van tegenwoordig bijdehanter zijn en gaan verzetten..

Klopt het dat er op scholen vaak sprake is van miscommunicatie omdat men gewoon de taal niet begrijp van elkaar. (tussen leraar en leerling)

Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet generaliseren maar klopt het dat jongeren gewoon heel anders zijn..

Vraag me dan weleens af dat het soms onmogelijk lijkt om mensen aan de macht hebben die een wereld moet opbouwen voor een generatie die ze niet begrijpen.
Het zijn de kinderen en jongeren die de toekomst moeten leiden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kunnen ze niet, niemand kan dat, het zal de generatie van morgen oplossen, maar niet de generatie van vandaag...

En gelukkig heeft de generatie van morgen een andere mentaliteit, dat noemen ze evolutie... En natuurlijk wordt dat door de huidige generatie als bedreigend gezien, zo moet het zijn... Leve de ontwikkeling... Leve de evolutie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wederom laat XiniX blijken niets van de evolutieleer begrepen te hebben. Noem het verandering of vooruitgang, OK, maar eveolutie NEE!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is inderdaad geen evolutie. Ik vind jou een beetje dom XiniX.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@MartyParty... Een klein beetje maar, dank je...

Andere antwoorden (1)

No, je bent wel somber. De samenleving is een systeem en een generatie kent begincondities en stelt eindcondities. Daar moet je heen werken. Voor de rest is het allemaal niet zo belangrijk, wat de regeing doet. Allemaal ad hoc maatgregelen, zonder lange termijn visie.
Is ook niet nodig. Iedere generatie vindt zijn wereld en moet roien met de riemen die ze hebben.