Is er een manier om als Nederlander president van de VS te worden?

Kan er een uitzondering worden gemaakt op de regel dat je in de VS geboren moet zijn of dat beide ouders Amerikaans zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, volgens mij niet. Je moet in Amerika geboren zijn. Denk maar eens aan de discussie over het geboortebewijs van Obama. De oppositie beweerde destijds ook dat hij niet in Amerika geboren zou zijn, en dus geen president kon worden. Maar hij was op hawaii geboren en kon dat bewijzen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je ouders hoeven geen Amerikaan te zijn trouwens. Obama's vader, Barack Obama sr., was een Luo uit Kenia. Zijn moeder, Ann Dunham, was wel een Amerikaanse uit Kansas. Zijn ouders scheidden in 1964 toen Obama twee jaar oud was. Zijn vader keerde terug naar Kenia.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk mag je wel in het buitenland geboren zijn als je ouders Amerikaans zijn. Dat zal de vraagsteller bedoelen. Het zou niet eerlijk zijn dat je ouders Amerikanen zijn en dat je bij een te vroeg geboorte in het buitenland ter wereld kwam en nu geen president meer kan worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat lijkt me ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!