Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De Nederlandse staatschuld is hoger dan die van Griekenland? hoe kan het dan zo zijn dat Nederland een gezondere economie heeft?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
669

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bovenstaand voorbeeld gaat eigenlijk nergens over...

Nederland heeft twee keer zoveel inwoners als Griekenland, daarom is het ook logisch dat onze staatsschuld wat hoger is. Verder hebben wij ook een hoger BNP. Je meet de staatsschuld meestal ook in een percentage van wat er binnenkomt en als je dat bekijkt valt het allemaal nog wel mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

de staatschuld van Nederland kan hoger zijn dan die van Griekenland, maar toch kan Nederlander beter aan toe zijn:

stel Henk en Piet hebben beide schulden:

Henk heeft 1000 euro schuld en die schuld groeit elke maand met 10 euro

Piet heeft 500 euro schuld en die schuld groeit elke maand met 50 euro.

Ik vind Piet er beter aan toe zijn dan Henk, want Piets schuld zal die van Henk over een paar jaar jaar echt wel ingehaald hebben.

daarom is de indicatie van de gezondheid van een economie niet aan te geven met een staatschuld, sowieso is een staatschuld heel wat anders dan een gezondheid van een economie, al heeft een begrotingstekort er wel mee te maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
auw in het tweede stuk heb ik de namen per ongeluk verwisselt:

Ik vind Henk er beter aan toe zijn dan Piet, want Henks schuld zal die van Piet over een paar jaar jaar echt wel ingehaald hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt natuurlijk van hun inkomen af
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het gaat om het idee...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding