Zijn de vakbonden geloofwaardig ?

Misschien een vreemde vraag , omdat juist nu veel mensen genieten van de frije dagen.

Heeft het nog wel nut om lid te zijn ?
Dit in verband met het verhogen van de A.O.W leeftijd ?
Haald de vakbond nog wel eens een doelstelling binnen ?
Kost het de leden alleen maar geld , en is het een nutteloos orgaan ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het vuur is er wat uit, maar dat geldt ook voor andere organen in de samenleving vind ik.Ik heb toch veel respect voor de manier waarop ze dagelijks voor de mensen klaarstaan.Ik blijf in ieder geval lid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben al 31 jaar lid , waarom ?
Zie reactie bovenstaande.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
vegeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien de vraag op verkeerde dag gesteld 2e kerstdag,
mensen zijn dan niet met werk bezig.
Bedankt voor het spontane antwoord van je. M.v.G. pluseen.

Andere antwoorden (5)

Op de korte termijn zijn vakbonden vaak wel handig. Ze zorgen dat eigenaars van bedrijven niet doorschieten in het goedkoophouden van werk (minimumloon, minimaal aantal vakantie dagen). Zij zorgen voor stakingen en betalen (weet niet of dit altijd zo is) loon door bij een staking.

Op lange termijn ben ik echter van mening dat het een slechte zaak is (das persoonlijk). Het punt is dat zij meer loon eisen, waardoor producten weer duurder worden (dus bijv je stukje vlees bij de supermarkt). Hierdoor kunnen mensen vaak alleen maar minder kopen met hun geld wat ze extra hebben gekregen (1% loonstijging tegenover 2% prijsstijging is negatief).

Ook voor buitenlandse handel is dit erg slecht. Als wij in Nederland goedkoper blijven dan in het buitenland wordt er vanuit daar erg veel gekocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
M.b.t. de AOW-leeftijdsverhoging hebben de vakbonden natuurlijk alle geloofwaardigheid verloren. Zoiets kan je niet verkopen aan je leden, en ze mogen wel met iets heel moois uit de kast komen om het geschade vertrouwen te herstellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja vakbonden zijn heel geloofwaardig, maar je moet wel totaal geen geloof hechten aan wat vakbonden zeggen...

Totaal nutteloos dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn werkgeversorganisaties geloofwaardig?
Of banken? Waarom heeft de politie en het leger een vakbond?
Rechts is per definitie tegen vakbonden.
Links is de basis van vakbonden.
Dus geen vreemde vraag.
Je hebt (nog) geen standpunt ingenomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vakbond is er in principe om voor zijn werknemers op te komen is dus wel handig. Helaas kunnen ze in hele grote kwesties meestal niet zo veel doen, aar in veela persoonlijke gevallen, zoals ontslag of oneerlijke bejegening is het verdomde handig om bij een vakbond aangesloten te zitten, zodat ze jou kunnen helpen met juridisch advies, en desnoods de zaak van je overnemen.