Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een site waar je klachten over de politie kwijt kan?

Dan heb ik het over de agenten die zich op de openbare weg misdragen. Zoals over de stoepen rijden om langs de rij van het stoplicht te gaan en vervolgens een zijstraat in scheuren, agenten die zonder waarschuwing (sirenes, lichten) de verkeerde kant van een éénrichtingsstraat inrijden, bellen achter het stuur terwijl ze rijden, met de politie motor over de stoep rijden enzovoort. En stel je hebt het kenteken genoteerd..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
532

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Of je kan ze via een website als bv geenstijl.nl aan de schandpaal proberen te nagelen. Is natuurlijk geen officiele klacht, en of het helt is ook maar zeer de vraag. Maar je hebt er in elk geval wel aandacht voor een 'misstand'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kan nooit weten of dat niet is om dat ze bezig zijn om ergens naar toe te gaan waar dat nodig is ze hoeven niet altijd hun sirene en lichten te gebruiken. Maar je kunt altijd een klacht indienen bij het politiebureau.
(Lees meer...)
ronron1212
11 jaar geleden
Ja, je kan het bij de Nationale Ombudsman neerleggen en bij de Vara ombudsman:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/politie/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-de-politie.html?ns_campaign=Thema-openbare_orde_en_veiligheid&ro_adgrp=Politie_klacht_indienen&ns_mchannel=sea&ns_source=google&ns_linkname=klachten%20politie&ns_fee=0.00&gclid=CJq69eLRgrICFUVTfAodQTYA0w

En elk korps heeft zo zijn eigen klachtenprocedure:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/politie/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-de-politie.html?ns_campaign=Thema-openbare_orde_en_veiligheid&ro_adgrp=Politie_klacht_indienen&ns_mchannel=sea&ns_source=google&ns_linkname=klachten%20politie&ns_fee=0.00&gclid=CInHxIrSgrICFcYKfAodeloAew
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Inderdaad bij de politie zelf,dus een slager die zijn eigen vlees keurt.
Misschien is het beter om gewoon een bureau bbinnen te lopen en eenpraatje te maken met agent. Dat is beter om wederzijds begrip te kweken. Scheelt een hoop ergernis. 95 % kans dat het gewaardeerd wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je niet probeert lukt het zeker niet. En ik woon gewoon op aarde hoor. Dit soort opmerkingen zijn echt niet nodig om iemand te overtuigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of jij hebt een verknipt beeld van de politie.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding