waarom worden pensioenen niet op latere leeftijd afgebouwd 75 jaar met 10 % en 85 jaar 80% ?

Naarmate je ouder wordt neemt de lust tot activiteiten af en heb je minder geld nodig boven de 80 jaar is het alleen maar een spaarpot voor de kinderen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Er zijn pensioenfondsen waar je dit gedeeltelijk wel kunt doen echter niet in die sterke maten zoals jij voorsteld. Je zult nog steeds je vaste lasten moeten kunnen betalen en ook moeten eten dus 80% is nooit mogelijk.
ronron1212
11 jaar geleden
Ik denk dat je het zelf niet echt leuk zou vinden om je zuur betaalde premies te zien verdampen door de uitvoering van zo'n voorgesteld stelsel. Het is zoiets als afbouwen van de zorg na 65+, want daarna gaat het toch veel sneller bergafwaards. Meehelpen aan het bespoedigen van het nakende einde??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, mijn omaatje van 96 is anders nog hartstikke kras. Ik ken jongeren (ja, zelfs echte jongeren) die minder activiteiten ondernemen. Ik denk dat je daar geen leeftijd aan kunt hangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is ook mijn perceptie. +1