Is het terecht dat Burgemeester Aboutaleb hoofd politieman Meijboom terecht wijst?

Aboutaleb zet korpschef Meijboom op zijn plaats
Korpschef Meijboom van de politie Rotterdam-Rijnmond geniet niet langer de onvoorwaardelijke steun van zijn korpsbeheerder, burgemeester Aboutaleb van Rotterdam.
Ik vind het juist sierend dat de politie-topman zijn korps steunt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja dat is terecht. MAAR niet ten overstaan van iedereen. Aboutaleb is eind verantwoordelijk en zal die verantwoordelijkheid dan ook moeten nemen.

Binnen het korps kan hij dan duidelijk maken aan Meijboom dat en een gebrek aan vertrouwen is. Dit hoeft echter niet aan de grote klok gehangen te worden want hier schiet niemand iets mee op behalve dat Meijboom hier verder mee vernederd wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier gaat het om privacy en zaken 'binnenshuis' regelen. je antwoord helpt weer een stukje verder op weg, en aan vernedering heeft niemand iets...dankjewel. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier gaat het om privacy en zaken ‘binnenshuis’ regelen. je antwoord helpt weer een stukje verder op weg, en aan vernedering heeft niemand iets…dankjewel. +1

Andere antwoorden (4)

Jazeker, daar waar fouten gemaakt worden, dienen zij die er voor verantwoordelijk zijn op het matje geroepen te worden, en wel heel degelijk MOET DAT ZO...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn mening is het überhaupt ongekend amateuristisch van alle betrokken partijen om dit soort zaken via de media te uiten. Allereerst van Meijboom maar ook, vanwege zijn hoogste functie, niet in de laatste plaats van Aboutaleb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Eleo;

Het is dan wel positief dat de man zijn korps blijft steunen, maar hij is nu eenmaal de publiekelijk verantwoordelijke voor de fouten die datzelfde korps in deze zaak hebben gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vind ik een lastige vraag. Aan de ene kant vind ik dat de top van een organisatie de verantwoording moet nemen voor fouten die zijn gemaakt.
Maar aan de andere kant zijn de werkelijke schuldigen natuurlijk die hooligans, die de levens van die politieagenten hebben bedriegd.
Eigenlijk zou alle aandacht op die groep moeten worden gericht: waar vinden we ze en hoe straffen we ze?
Waarom hoor ik Wilders hier helemaal nooit over? Omdat het geen moslims zijn?