Waarom noemt de secret service zich zo?

Waarom noemt de secret service zich zo? Als ze zichzelf identificeren als secret service. Lijkt mij geen geheime dienst meer op dat moment.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sterker nog: er rijden opvallende politievoertuigen rond met daarop heel groot Secret Service op gestickert. Over geheim en onopvallend gesproken.

Antwoorden (3)

Ja ze zullen zich toch kenbaar moeten maken als ze zich willen bemoeien met een zaak. De dienst geeft namelijk speciale bevoegdheden en dat maakt weer veel mogelijk.
ronron1212
11 jaar geleden
Dat is ook innerlijk tegenstrijdig. Maar de Britse regering was lange tijd niet bereid om het bestaan van MI 5 en MI 5 toe te geven, dus daar klopte het wel. En ook als een geheime dienst niet helemaal geheim is, verlenen ze toch wel geheime diensten - geheim voor de meesten dan, anders heeft de opdrachtgever er niks aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze noemen zich zo omdat de organisatie zelf geen geheim is. De operaties zijn geheim en vanzelfsprekend worden de meeste medewerkers niet genoemd.

De Amerikaanse Secret service maakt deel uit van de binnenlandse veiligheidsdienst (homeland security).

Ze hebben de volgende taken:

- voorkomen en onderzoeken van vervalsing van Amerikaanse dollars en andere waardepapieren

- onderzoeken van financiële fraude op grote schaal.

- beschermen van belangrijke regerings personen, zoals bijvoorbeeld de Amerikaanse President, voormalige Presidenten, Vice-Presidenten, presidentskandidaten, en buitenlandse ambassades.

Veel andere taken zijn overgenomen door andere diensten zoals de FBI.

Toegevoegd na 6 minuten:
In het artikel op wikipedia over geheime diensten kan je ook nalezen dat geheime diensten ook vaak gesplitst zijn in veiligheidsdiensten en inlichtingendiensten. Echt geheim zijn natuurlijk de clandestiene operaties, maar die zijn niet alleen voorbehouden aan de Secret Service.

In Amerika heb je de CIA (inlichtingendienst), FBI (centrale overheidsdienst), DIA (militaire inlichtingendienst), NSA (afluisteren). Die zullen allemaal ook wel zaken hebben die bij voorkeur niet naar buiten moeten komen.