Waarom mogen moskeeen niet zomaar overal tot gebed oproepen?

Kerken lijken overal hun klokken te mogen luiden. Is dit geen discriminatie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Kerken mogen ook niet zomaar klokken luiden, alleen bij speciale gelegenheden(bruiloften/begrafenissen) en op zondagochtend voor de dienst.
Daarnaast zijn kerken onderdeel van de 'nederlandse cultuur'. Nederland is nou eenmaal christelijk en daarom word daar mee rekening mee gehouden als met andere geloven. Daarom krijg je dus op christelijke feestdagen wel vrij, en op islamitische feestdagen niet. Daarom is er discussie over winkels open op zondag(christelijke rustdag) en niet op zaterdag(joodse rustdag). Deze 'discriminatie' valt in hetzelfde rijtje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Klokken op zondagmorgen is iets anders dan 6 keer per dag (ook snachts) een onverstaanbare slechte zanger, ook wel imam genoemd, religieuze devoties te horen brullen.
Daarom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat één maal in de week wakker gejengeld worden meer dan genoeg is!
En nee, vind het geen discriminatie, vind het luiden van de kerklokken discriminatie voor de niet gelovigen!

Toegevoegd na 45 seconden:
Je baas belt 's morgens toch ook niet op de het bijna werktijd is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kerken worden ook niet overal neergezet, vaak stonden deze er al en kwamen de woonwijken erom heen, en de moskeeen zijn veel later gekomen en kunnen daarom nu niet overal geplaatst worden. De kerken luiden hun klok niet 7 dagen in de week, maar een moskee hoor je vaker, en als je ernaast woont en ligt nog lekker te slapen zit je ook ineens rechtop in je bed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben heel blij dat je tegen discriminatie bent! maar nu je vraag, waarom mag het dan niet?

Omdat het hier niet gebruikelijk is. Zoals het in moskees niet gebruikelijk is dat dames met onbedekte haren rondlopen. Of uberhaupt zo rondlopen, waar dan ook.

Ik hoop *werkelijk waar* dat je je anti-discriminatie-standpunt hoog houdt! dan vindt je velen aan jou kant!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben je met belangrijk werk bezig! Ik vermoed dat nadenken over deze vragen die je stelt best heel erg goed is, maar bij sommigen niet goed overkomt daar de moslims ook nog wat stappen te zetten hebben in het niet-discrimineren. Mocht je met je activiteiten ook op dat gebied vorderingen maken, dan moet daarvan veel meer verslag gedaan worden, bekend worden bij iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja een werkelijke *interesse* in elkaars denkwereld en *tolerantie* voor anders zijn en ook een houding van *niet-anderen-iets-op-willen-leggen* is denk ik een allereerste stap om tot elkaar te kunnen komen. En wie dan de eerste stap of de tweede ook nog zet is niet zo interessant. Als we ze maar zetten. En begrijpen dat dat niet bij 100% van de mensen zo in 1 keer zal kunnen gaan. Goede voorbeelden laten gebeuren en dat dan groots laten zien en bekend maken, zo zal het misschien wel kunnen. Dus je bent met belangrijk werk bezig daar in Saudi Arabie:) Al heb je maar minieme successen, laat ze vooral *ook* in NL bekend worden onder iedereen :) Dat er successen *daar* behaald worden kan *hier* een groot effect hebben. Op allochtone en autochtonen:)
dan kunnen we het hier namelijk ook!
als je het geluid hebt gehoord zegt dat genoeg denk ik. 1x in de week ok maar 5x op een dag.. pfffffffff