Wat wordt er bedoeld met de versleuteling van de overheid?

De chip in het nieuwe paspoort is te hacken.
De chip blijkt van korte afstand elektronisch uit te lezen en te kopiëren. Daar zou identiteitsfraude mee gepleegd kunnen
De versleuteling van de overheid om diefstal te voorkomen kan met gratis op internet verkrijgbare software worden omzeild.
Kan je zelf dan voorkomen dat je paspoort te hacken is?
Of Kan de crimineel zo je paspoort misbruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Draag je paspoort in een metalen doosje.
Voor creditcards zijn aluminium pashouders te koop, maar een paspoort zal daar niet inpassen.
Een laagje metaal (aluminiumfolie) in je portefeuille is ook effectief.
Dan is de chip niet meer zomaar uit te lezen.

Onze overheid gaat buitengewoon knullig en amateuristisch om met elke vorm van privacy en beveiliging, dat is erg zorgelijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met versleuteling wordt encryptie bedoeld. De gegevens worden dan gecodeerd opgeslagen en zijn alleen met een geheime code te ontcijferen.
Een paspoortchip zou met een persoonlijke pincode beveiligd moeten worden zodat je als eigenaar te allen tijde 'toestemming' moet geven voor het uitlezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jeee, ook al zo een duidelijk antwoord, dank je wel. Ook voor de tip van het metalen doosje ter beveiliging, erg handig. Wordt nog moeilijk kiezen zo voor het beste antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De tip van het metalen doosje gaf de doorslag. Maar ook het andere antwoord was top! Dank daarvoor!

Andere antwoorden (1)

Je kunt niet zelf voorkomen dat je paspoort te hacken is. De beveiliging van de chip kun je niet zelf beïnvloeden.

Wat je wel kunt (en moet) doen, is zorgvuldig met je paspoort omgaan en deze niet zomaar aan iedereen afgeven als daarom gevraagd wordt.

Toegevoegd na 1 uur:
Versleuteling betekent dat de gegevens op de chip niet als leesbare tekst worden opgeslagen, maar in een soort geheimschrift die met een bepaalde code weer leesbaar gemaakt kan worden. Hoe "krachtiger" die versleuteling, hoe moeilijker het is om de code te kraken.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat ligt voor de hand dat je zorgvuldig met je paspoort omgaat.
Maar wat wordt er bedoeld met de versleuteling van de overheid?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier staat alles over de hack. http://www.dexlab.nl/epassports.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ bamibal ja zo is het me duidelijk. Dank je wel voor de moeite!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, @Mr Tomaat ik maak puree van u. Ik heb zo geen zin in engels te lezen.