Is het geoorloofd om een bekeuring te geven omdat je humor niet gewaardeerd word?

Een tijd terug moest ik van oom agent op de stoep verder omdat mijn licht van mijn fiets het niet deed...
Ik antwoorde daarop..dat heb ik al gedaan..maar ook op de stoep doet mijn licht het niet..En toen kreeg ik serieus een bekeuring omdat ik te bijdehand deed..
Dus niet voor mijn verlichting;-(

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zult er weinig aan hebben, maar ik vind hem wel grappig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bijdehandje +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geniaal! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een zeikerd! Die agent dan.
capthavoc
14 jaar geleden
echt leuk +1

Het beste antwoord

Bij de keuring van politiemensen wordt er speciaal op gelet of ze wel een gebrek aan humor hebben! Zo niet,onherroepelijk afgekeurd. Jij hebt er ééntje getroffen,die na 10 sec sollicitatie gesprek al goed gekeurd was!

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedenk me net,dat ik geen antwoord op de vraag geef en dat er mods rondlopen,die blijkbaar eerst of nog steeds bij de politie werken,of gewerkt hebben. Dus ja,dat mag,dat is belediging van een ambtenaar in functie en zonder humor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Dit is nu macht corrumpeert, ze zien humor als belediging van een diender in functie... Wees blij dat ze nog geen tasers dragen die lui...

Macht corrumpeert...

Toegevoegd na 4 minuten:
Maar ik geef ze groot gelijk, als je er zo uitziet als je avatar en een grote mond ook nog, ik geef ze groot gelijk... (grapje mag toch wel, één keertje maar)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben blij dat er nog gezagsdragers zijn! Platte of zo jij noemt corrumperende dienders (in functie) worden vanzelf uitgefilterd. Maar je hebt gelijk. Ze hebben niet allemaal een taser maar wel een dienstwapen die ze te pas en terecht volgens instructies mogen gebruiken. En gelukkig maar...
Wil absoluut niet stellen dat ze een fiets(t)er zonder licht zomaar mogen neerschieten. Maar met jouw taser benadering/theorie trek je het ook uit zijn verband
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja tuurlijk XiniX..Van jou kan ik het hebben...Van mij mag je wel vaker een grapje maken hoor;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijdehande meisjes zijn een doorn in het oog van iedere volwassen burger.
Op grond waarvan heb je die bekeuring dan gekregen. Gezien het feit dat daar richtlijnen voor zijn, waarom bekeuringen kunnen worden uitgeschreven. En het is natuurlijk ver gezocht, maar artikel 5 kunnen ze eigenlijk overal voor gebruiken. Alleen niet voor humor...

Dus eerst betalen en dan direct in beroep gaan. Niet omgekeerd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is natuurlijk wel geoorloofd, want officieel geeft ie een bekeuring voor fietsen zonder licht. Maar in werkelijkheid was ie vreselijk kinderachtig en kon ie niet tegen een geintje.
Ik vind het een hele grappige opmerking. Dus van mij zou je geen bekeuring hebben gekregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een agent vertegenwoordigt het gezag en de zwaarste bedreiging voor het gezag is humor. Humor zaagt de poten onder het gezag door en is daarvoor dus levensgevaarlijk.
Je hebt dat onlangs nog kunnen zien aan die affaire met de gratis tatoeage van het burgerservicenummer; de minister was 'not amused'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt 2 foute dingen gedaan, zonder licht rijden en humor, dat zijn zware misdrijven hoor.
De bonnenboekjes moeten vol.

Maar zeg wel eerlijk zonder licht rijden is voor een automobilist niet echt prettig vooral als ze ook nog donkere kleding aanhebben.Soms zie je een fietser dan pas op het laatste moment.

Maar je mocht op de stoep verder fietsen zonder licht, volgens mij mag dit ook niet.

Heeft hij gezegd je krijgt een bekeuring voor je humor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij bedoelde dat ik moest lopen op de stoep...
Hij zei letterlijk dat ik die bekeuring kreeg voor die opmerking..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een vent zeg. En ik maar denken dat je verder mocht fietsen op de stoep zonder verlichting. Wat zullen wij samen een stel zijn geweest zeg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahaha ik zie het al helemaal voor me;-))
Jammer van die boete!
Maar ik vind het leuk bedacht!
Helaas dat ze de humor er niet van in kunnen zien!
Vette minpunt voor desbetreffende agent.

Ze geven idd boetes als je een agent beledigt, de boetes zijn soms niet mis.
Maar of er hier nou sprake is van een belediging?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Humor is niet strafbaar. Daar krijg je dus sowieso geen bon voor. Op dat papiertje zal dus ongetwijfeld staan dat je de boete hebt voor fietsen zonder licht.

Staat er echter dat het wegens belediging is dan heb je wel mogelijkheden om die aan te vechten.

Wil je bezwaarmaken tegen een boete dan raad ik je aan om je te registreren bij www.flitsservice.nl . Daar helpen veel mensen je graag met zowel de manier waarop je bezwaar kan maken als zonodig met inhoudelijke hulp bij teksten.

Ook zonder je te registreren kan je de nodige informatie vinden op dat forum , subhoofd juridisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Denk je echt dat het wat oplevert? Je denkt toch niet dat die agent toegeeft dat hij voor humor bekeurt. Nee, hij zal zeggen dat ze toegaf op de stoep te hebben gefietst en dat mag nu eenmaal niet. Zo verdraaien ze het wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De agent heeft al opgeschreven waarvoor die bekeurt.
Daarom dus schreef ik dat als dat belediging is je een kansje hebt.
Hij kan niet achteraf alsnog gaan bekeuren voor andere overtredingen.
Ik wil idd ook wel eens weten waar je die bekeuring dan voor hebt gekregen. Of grond van wat.. Je beledigt hem namelijk niet en voor humor kan je in Nederland geen bekeuring krijgen.
Leuke grap trouwens!
Wanneer je die bekeuring betaal moet je 1 euro extra overmaken. Dat schrijnt ze heel veel administratief werk te kosten en een aantal briefen. Ze moeten je namelijk het te veel betaalde bedrag terug betalen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een saaie L*L! En dan mag hij nog blij zijn dat je waarschijnlijk op de heenweg was naar de kroeg, en niet op de terugweg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wettelijk is het bespreekbaar : dit zegt alles over de arme domme man die zijn uniform belangrijker vindt dan even zijn gezond verstand te gebuiken. Natuurlijk zal het pv spreken van weerbarstigheid, vrijpostigheid of zelfs smaad aan een staatsdienaar in uniform. Och, als het je helpt : ik ben geflits in frankrijk en heb de agenten uitgelokt met een kwisvraag over belgie om de boete van 120 euro te verminderen :één gendarme kon hartelijk lachen en mij een prettige reis toewensen, de nader keek zuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe dat nooit meer, want de franse gedarme jhouden niet van grappen
zonder licht rijden is natuurlijk levens gevaarlijk,ik kom ze elke keer weer tegen,ja dat je daar een bekeuring voor krijgt is logisch,maar voor je humeur?nee een grapje moet kunnen vind ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt je grapje wél leuk hoor,
maar dat is dan in alle landen zo???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een agent betrapte je op het fietsen zonder licht? En het was ook nog die allerlaatste agent die in eerste instantie bereid was om je geen boete te geven, maar alleen te zeggen dat je op de stoep verder moest?

Heb je enig idee hoe zeldzaam dat is, een agent die niet al meteen zijn bonnenboekje trekt? Ik had me gelukkig geprezen en netjes dankjewel gezegd. Er zitten namelijk ook genoeg agenten tussen bij wie je niet alleen meteen een boete had gekregen voor zonder licht rijden, maar ook meteen had mogen blazen. We kunnen bekeuren voor alcohol op de fiets, dus doen we dat ook, dat werk.

Overigens: ik neem aan dat je de boete voor zonder licht rijden alsnog hebt gekregen omdat je zo bijdehand was, niet dat het een boete voor bijdehand doen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit komt allemaal door de onzekerheid van de politieagent, waardoor voor humor geen ruimte is. Een zekere agent zou ook lachen en je een bon geven voor een kapot licht.