Hoe kan ik protesteren tegen verwijderen invalideparkeerplaatsen ?

de gemeente Delft heeft de binnenstad autoluw verklaard en verwijderd ook enkele invalideparkeerplaatsen, dit betekend dat de invaliden b.v. niet meer naar de kerk kunnen of op bezoek bij hun ouders, familie en vrienden. heb al geprotesteerd bij de gemeente maar kom daar niet verder. wat kan ik nu doen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee het betekent alleen dat ze een eindje verderop moeten parketen en er rustig de tijd voor nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soms is dat geen optie zkr
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat de gemeente langzaam begint in te zien dat er wel erg veel oneigenlijk gebruik gemaakt wordt van invalideparkeerkaarten. Het beleid zal aangescherpt worden. Voor degenen die het echt nodig hebben is dat zuur, maar zo werkt het nu eenmaal. Kerken hangen van naastenliefde aan elkaar, dus kan het nooit een probleem zijn om iemand te vinden voor vervoer. Ook familiebezoek is bijna altijd wel te organiseren. Als laatste redmiddel bestaat er ook nog zoiets als taxi's waar in veel gevallen speciale regelingen voor ouderen en mindervaliden voor bestaan. Het is allemaal lastig, maar niet onoverkomelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
90 % van de invalidenparkeerplaatsen is het overgrote deel van de dag leeg. Dat betekent verspilde ruimte.
Het doel van een invalidenparkeerplaats is niet 'zo dichtbij mogelijk' , maar een ruime plaats waar plek is een passagier (of bestuurder) over te laten stappen in een rolstoel. Of het daarna 5, 50 of 500 meter is naar de plaats van bestemming, is niet relevanter dan voor een valide parkeerder. Gaat het om iemand die slecht ter been is maar niet rolstoelafhankelijk, dan heeft die geen behoefte aan een speciale invalidenparkeerplaats, maar aan een plaats dichtbij. Die hoeft niet speciaal afgestemd / extra ruim te zijn, en daarbij is het - zoals voor iedereen - wie het eerst komt, het eerst maalt. Soms heb je pech, soms geluk. Invaliden hebben recht op speciale voorzieningen ; niet op een speciale voorrangsbehandeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Marleen: ik ken genoeg mensen waarvoor zowel een ruime parkeerplaats als een plek dichtbij noodzakelijk is. Lang niet elke rolstoeler kan z'n rolstoel over een langere afstand voortbewegen, om maar eens een voorbeeld te noemen. Daarbij zijn de 'plekken dichtbij' natuurlijk niet voor niets vaak gereserveerd voor invaliden. Die plaatsen zijn anders het eerst bezet, en het is toch écht vervelend als je 90% van de tijd niet naar je werk/de winkel/het ziekenhuis kunt omdat er geen plaatsen bij de deur meer vrij zijn. @Adrie: misbruik dient bestreden te worden door op te treden tegen overtreders. Niet door gehandicapten nog meer afhankelijk te maken van hun omgeving en van toch al slinkende vergoedingsregelingen.

Het beste antwoord

deelgemeente
krant
lokale omroep radio/tv
ombudsman (?)
radar
kassa

ik las je vraag, bovenstaande woorden kwamen bij mij bovendrijven als potentiële mogelijkheden.
heeft delft een ombudsman, dat weet ik niet, rotterdam wel, en voorzover ik weet bestaat er ook een nationale ombudsman.
verder de bekend tv programma's radar en kassa misschien aan te schrijven
en eerst informeren bij de betreffende deelgemeente
en de lokale radio/tv en krant informeren
kijken wat dat met de politiek doet, helpt meestal een probleem op de agenda zetten!

succes !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank u wel

Andere antwoorden (2)

U zou een bezwaarschrift kunnen indienen. Hiervoor moet u wel belanghebbende zijn in juridische zin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga eens naar de burgemeester zelf en doe je beklag .
Leg uit wat dit betekend voor de invalide mens.
Ik denk dat hij er dan anders over gaat denken.
Indien dit niet zo zou zijn dan zou en krantenartikel of een telefoontje naar Hart van Nederland een optie zijn.