Omdat de mensenrechten niet overal nagestreeft worden, ook al heeft iedereen deze. Volgens is de VN meer symbolisch
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De V.N. is een organisatie waarin alle deelnemende landen een stem hebben en een aantal landen zelfs vetorecht. De belangen van de verschillende landen zijn nogal eens strijdig. Het ene land heeft goede relaties met de ene partij en een ander land met de andere partij. Soms zijn ze zelf aanstichter en/of promotor van het conflict, of ze verdienen er flink aan. Wat denk je dat Libië gaat doen nadat de NAVO al die tanks kapot geschoten heeft? Die gaan natuurlijk nieuwe kopen. En de NAVO, Frankrijk voorop, heeft een goede indruk gemaakt op de nieuwe machthebbers. Ook voor gunstige condities voor olie leveranties aan het westen zijn ze nu wel in. Niet dat ik de NAVO acties tegen Gadhafi als slecht wil bestempelen, maar in internationale conflicten spelen economische belangen altijd een belangrijke rol.