Zoals iedere goede bestuurder behoort te doen is het ervoor zorgen dat prijzen van bepaalde zaken niet on nodig en ongelimiteerd de pan uitrijzen. Het Europese parlement verricht deze taak dus ook.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Word toch eens wakker uit een illusie dat Europa goed doet: In de AD vandaag staat:meer macht Brussel, moet euro redden! De hoogste leiders van de EU werken achter de schermen aan een groot masterplan om europa vergaand te hervormen en de euro te redden. De lidstaten MOETEN DAARVOOR DE KOMENDE VIJF TOT 10 JAAR VEEL VAN HUN ONHAFHANKELIJKHEID OPGEVEN!!!! @zondag: prijzen van bepaalde zaken worden opgeheven door de verhogingen op ander gebied! Het is maar net wie erin trapt, het ene verlagen en de rest veel meer belasten!! De ellende van de Euro(opa).
Hier zal ook een public relations gedachte meespelen:
Veel mensen zien niet zoveel nut in de EU, maar alleen een clubje goedbetaalde regelneefjes.
Als ze er voor zorgen dat we op vakantie goedkoper kunnen bellen/internetten zijn ze goed bezig, toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je op vakantie kan heb je geld genoeg, kan je de telefoon ook wel betalen.
De EU wil voorkomen dat mobiele aanbieders van hun positie misbruik maken door willekeurige bedragen te rekenen voor bellen en vooral dataverkeer over de grens.

Zoals door een andere gebruiker al aangegeven wordt is het de taak voor een overheid o.a. het beschermen van de consument tegen onverwachte en exhorbitante kosten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bovendien is het goed voor de economie en maatschappij als 'verbondenheid' (connectivity) internationaal wordt bevorderd. Het Internet moet gewoon voor iedereen ten alle tijde beschikbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een van de beginselen van de Europese Unie is vrije concurrentie: bedrijven moeten onder gelijke voorwaarden kunnen concurreren. Als bedrijven het onderling op een akkoordje gooien ("dat heet kartel", met de klemtoon op de tweede lettergreep) om de prijzen op te drijven, verstoren ze de concurrentie.