Draagt de regering bij aan de NHG?

Dus: betaalt de regering ook mee aan de NHG, of komt het geld voor de uitkeringen alleen voort uit het bedrag dat de verzekeringnemer betaalt bij het afsluiten van zijn hypotheek?

Toegevoegd na 3 minuten:
En als de waarborgfondsen in de problemen komen, betaalt de overheid dan wel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het ministerie van VROM en de Vereniging van Nederlandse gemeenten staan garant voor de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen, die de NHG regelt. Zijn er problemen met het betalen van de hypotheek aan de geldgever, dan staat de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen garant, die dus op haar beurt weer gesteund wordt door de overheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Een borgstelling is iets anders dan bijdrage. De overheid heeft nog nooit bijgedragen hier aan en het ziet er ook niet naar uit dat dat zal moeten.

Andere antwoorden (1)

Daar betaald de regering niet aan mee.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klopt toch echt hoor, de regering betaalt er (nog) niet aan mee. Er zat de laatste keer dat ik wat over de NHG las nog genoeg in de kas.
ronron1212
11 jaar geleden
Ja ach minners he
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ron: zet er een link bij en men zal minder snel minnen.