Waarom deed men een plastic zakje om de hand van Pim Fortuyn?

Ik heb recentelijk de foto's van het stoffelijk overschot van Pim Fortuyn gekeken. (zie deze link, pas wel op dit is een foto van een overleden persoon. http://www.huubmous.nl/wordpress/wp-content/uploads/2007/05/foto.png) Waarom de plastic zak om zijn hand?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Iemand die aangevallen word zal proberen het wapen of de persoon die hem aanvalt weg te duwen of vast te grijpen, er blijven dan sporen van de dader op de handen van het slachtoffer achter ( huid onder nagels en dergelijke.) dit soort sporen kan erg fragiel zijn en er door het langsstrijken van een broekspijp al weer afvallen. Nu word het dus.opgevangen in het plastic zakje.

Toegevoegd na 1 minuut:
Plastic zakjes, van boterhamzakje tot vuilniszakken zijn van binnen altijd steriel, dat komt door het productieproces, zowel voor Ehbo als sporenonderzoek dus erg handig!..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Om eventuele sporen veilig te stellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Men wist niet wat er in de laatste minuten gebeurd is, en ook was er niet meteen een dader bekend. Door de hand in een steriel plastic zakje te stoppen, zullen de sporen, bv vingerafdrukken, dna van dader etc beter bewaard blijven. Deze kunnen helpen bij het onderzoek