Rechten, bestuurskunde, politicologie of geschiedenis studeren, je aansluiten bij een politieke partij waar je volledig achter staat, actief worden in de partij, gemeenteraadslid, wethouder worden, met veel mensen praten, je verdiepen in de actuele politieke thema's en dan je verkiesbaar stellen op een partijcongres.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
teusvh
11 jaar geleden
Tja, vroeger was dat inderdaad zo. Maar als ik zie hoeveel onzin er tegenwoordig in de politiek wordt uitgekraamd!
Binnen bepaalde partijen lijkt het een belemmering te zijn als je verstandige dingen zegt en weet te nuanceren.

Andere antwoorden (2)

Lid worden van een politieke partij en dan actief binnen die partij meedoen/denken/uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De makkelijkste manier is je eigen partij op te richten waar je gegarandeerd lid van bent en een zetel krijgt. Je kan ook natuurlijk lid proberen te worden van een andere partij maar dan vrees ik dat je de juiste connecties moet hebben (mensen in hoge posities kennen) of zelf van hogerop komen. Zomaar solliciteren op een vacaturemelding in de krant is het zeker niet.

En de opleiding die je afgerond hebt moet ook relevant blijken te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de makkelijkste manier zelf een partij op richten? weet je wel wat nodig is om mee te mogen doen aan de verkiezingen...en dan laat staan ook nog voldoende stemmen binnenhalen. Nee, kan je beter van een bestaande partij lid worden en heel, heel actief bezig zijn en veel lobbyen.