Is de persoon van de lijsttrekker belangrijker voor het halen van een goed resultaat bij de verkiezingen dan het verkiezingsprogramma ?

Het lijkt soms of de inhoud er niet meer toe doet en het alleen om de personen gaat bij verkiezingen.

1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn echt ontzettend veel mensen die kiezen op een persoon en amper doorhebben wat die persoon wil.

Het beste antwoord

de meeste partijen hopen natuurlijk dat de kiezers een besluit nemen nadat zich hebben verdiept in de standpunten van de maatschappij. alleen de meeste mensen doen dit niet en nemen hier alleen kennis van zodra de lijsttrekker de punten op de televisie verteld.
hoe beter de lijsttrekker dit verteld hoe beter de boodschap overkomt en hoe meer kiezers.

daarnaast dient een lijsttrekker ad rem te zijn en snel zijn punt kunnen maken.

het is voor een partij dus erg belangrijk dat er een goede lijsttrekker is. de huidige trend om de lijsttrekker te kiezen is eigenlijk alleen maar een methode om tijdelijk veel aandacht te krijgen in de media.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De spijker op z'n kop :-)

Andere antwoorden (1)

Je moet het ook verkopen, dus niet belangrijker, maar zeker belangrijk!