Hoe kan het dat nog steeds niet alle benzinepompen langs de snelweg de prijzen duidelijk zichtbaar hebben.

Dit is zelfs een kamer besluit geweest en het resultaat is drie keer niets. in Frankrijk kan dit toch ook gewoon ???
nu moet je de afslag al nemen om überhaubt de prijs te kunnen lezen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit heeft met 3 belangrijke besluiten te maken...

1) De Tweedekamer heeft het tot op bepaalde hoogte verplicht om dit tijdig en duidelijk aan te geven...

2) Het is en blijft uiteindelijk een Gemeentebesluit. De Gemeentes hebben in hun APV een bestemmingsplan, waar de ondernemer zich aan moet houden...

Dus als een bord/prijspaal verplaatst moet worden dan moet de ondernemer daarvoor naar de Gemeente. Daar moet een formeel verzoek in worden gediend door de ondernemer om af te mogen wijken van het bestemmingsplan. Dan mag er eveneens geen gevaar zijn voor de automobilist. Dus de paal moet dan veel verder naar voren worden geplaatst. Zeer waarschijnlijk op het punt waar het bekende blauwe bord "UIT" staat...

Dus dan zal de Gemeente het verzoek afkeuren, omdat dit te ver afwijkt van het bestemmingsplan...

3) In de wegenverkeerwet - reglement verkeersborden staat dat de borden langs wegen die door Rijkswaterstaat, Gemeenten, of de ANWB zijn geplaatst in opdracht van (...). Dat deze borden niet door andere borden en/of bomen in het aanzicht belemmerd mogen worden...

Welkom in de wereld van tegenstrijdige wet- en regelgeving...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In je antwoord geef je het al aan. Je moet van de snelweg af om de prijs te kunnen zien. En als je er toch al bent, dan tank je toch maar. De pompen langs de snelweg zijn veel duurder dan pompen dichtbij dorpen en steden. Dat willen ze niet aan de grote klok hangen natuurlijk want je hoeft maar een paar kilometer extra te rijden om al 10 cent per liter te besparen ten opzichte van een snelwegpomp.

Volgens mij is een kamerbesluit nog geen wet. De overheid laat de markt zichzelf reguleren met alle gevolgen van dien. Als het niks oplevert, doen de ondernemers het niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een mens onderweg is wil hij zo snel mogelijk van A naar B,en nemen vaak niet de moeite om even een afslag te pakken,dus ze tanken daar toch wel,als je duidelijk al veraf de prijs kunt zien zou de klant wel eens door kunnen rijden naar de volgende goedkopere pomp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het strafbaar word gesteld, gaan ze dat allemaal meteen doen, eerder niet... Zo zit het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is mij ook al opgevallen dat de prijzen nog lang niet overal zichtbaar zijn.

Een onbemande pomp vlakbij een afslag van de snelweg is zo gevonden als ze je weet te staan. Ik tank regelmatig bij Tinq dichtbij de afslag Ochten van de A15, scheelt zo'n 10 cent met de pomp langs de snelweg.