Ik zou het verbod op telefoneren tijdens het autorijden willen uitbreiden naar een verbod op telefoneren als je zelfstandig aan het verkeer deelneemt (dus op de fiets ook. Bellen in de bus is natuurlijk okay).

Toegevoegd na 6 minuten:
En dat wat platje zegt! Al dat tuig dat overal maar blikjes energiedrank laat slingeren. Drinken ze dat spul, zijn ze nog te suf om het blikje normaal op te ruimen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik erger me mateloos aan de mensen die afval op straat gooien. Ik zou graag zien dat er een flinke boete (van mij part 500 euro) tegenover komt te staan. Dat leert mensen het te laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is toch geen antwoord op de vraag? Ze vraagt om een aangepaste wet, geen nieuwe
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die wet bestaat al gootje08, de aanpassing van platje is dat de boete hoger moet zijn. @platje: Weet je wat het is.. er moet dan ook véél meer controle op zijn. Want als een agent jou nu de straat ziet bevuilen krijg je ook een boete. Maar hoeveel agenten kom jij nou dagelijks tegen op straat?? Zo weinig dat de pakkans als je iets op straat gooit wel erg klein is!..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja daar heb je gelijk in. Maar zoals de wet nu is trekken weinig mensen zich er iets van aan. Kijk maar naar gootje die wist niet eens dat er een wet voor was.
Ik ben in Ierland geweest en daar zag ik veel borden waarop stond dat afval weggooien een boete van e500 was. Dat werk wel hoor. En dan heb ik het niet eens over Singapore.
Ik zou graag de wet op het raadgevend referendum zo uitgebreid zien, dat het wat voorstelt.
14 jaar geleden
de wet op de kinderbijslag zou een wet op de kindertoeslag moeten worden. Waarom? omdat overbevolking een probleem is dat aangepakt moet worden. Voor het derde kind wordt het betalen, voor het vierde het dubbele, etc.

de wet op de vrijheid van meningsuiting zou geen uitzonderingen mogen bevatten. Iedereen moet alles kunnen communiceren, hoe belachelijk het ook klinkt. Waarom? Omdat je moet willen weten wat mensen denken, omdat dat de essentie is van een maatschappij. Als je niet weet wat mensen denken kun je er niet naar handelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De straffen langer en zwaarer en verplichte scholing voor gevangenen zodat ze niet terug vallen in hun oude gewoonte.
Bijvoorbeeld: ooit in het nieuws geweest een pedofiel die al nar twee jaar vrij komt. En dan wonen ze ook weer in de zelfde buurt. Dus ook een wet dat ze verplicht moeten verhuizen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het rookverbod in cafe's moet afgeschaft. Omdat naast een kopje koffie of een glasje biertje roken gewoon lekker is. Of dat het gewoon bij hoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de wet op cannabis, tis legaliseren of verbieden. gedogen slaat nergens op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals Pim Fortuyn het zei: "dat rare Grondwetsartikel: gij zult niet discrimineren", "als dat [artikel] betekent dat mensen geen discriminerende opmerkingen meer mogen maken"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou graag willen dat dieren niet langer als dingen, goederen worden gezien.
ze verdienen beter dan dat.
14 jaar geleden
Ik zou wel wat duidelijkheid willen hebben over vrijheid van meningsuiting en een iets minder kapitalistisch systeem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou graag willen zien en merken dat men de gehandicapten met meer respect behandelen .
en dat de vakantie's voor gehandicapten niet zo belachelijk duur moeten zijn
dus gelijkheid voor iedereen.