Noorwegen, heeft niet de Euro en wel veel energiebronnen (gas, olie, witte steenkool)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zouden de BRIC landen weleens kunnen zijn. (Brazilië, Rusland, India en China)
http://nl.wikipedia.org/wiki/BRIC
Ook Turkije kun je er bijzetten, want ook daar zijn groeicijfers van 8 of 10% helemaal niet ongebruikelijk, terwijl veel Europese landen helemaal geen groei kennen of zelfs krimp, zoals Nederland. Dit zijn landen die bezig zijn met een inhaalslag, en hebben vaak veel inwoners.

Toch hebben alle landen last ven de economische crisis, omdat alle landen exporteren. Theoretisch kun je stellen dat als het in welk land dan ook slecht gaat, dat merkbaar is in ieder ander land. En dat zou betekenen dat die BRIC landen het nu misschien nòg beter hadden gedaan als er geen economische crisis was.

Hier is nog een ander lijstje.
http://forum.fok.nl/topic/1207654
Dat bericht is weliswaar uit 2008, maar er valt best zinnige informatie uit te halen. (even naar beneden scrollen voor de toelichting op het lijstje)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk vooral de Afrikaanse landen. Die hadden al niet veel voor de crisis en zullen er momenteel niet slechter op worden. Voor hun veranderd er dus weinig of niets, waardoor ze er het minst van te lijden hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het schijnt ook erg goed te gaan met Argentinië en Japan.