Is er ergens op de wereld een plek of gebied dat van niemand is?

zijn er plekken op de wereld die van niemand zijn, (dus waar ook geen mensen leven), gewoon gebieden waar niemand de baas is. Antarctica en en de noordpool doen niet echt mee

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Nee,er zijn geen plekken die van niemand zijn.Er zijn wel plekken/gebieden waar geen, of weinig mensen leven maar die gebieden behoren altijd weer tot een land.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk wel, maar dat kun je niet weten.

Op basis van kaartmateriaal worden grenzen afgesproken. Vaak is dat een rivier. Als die rivier een andere loop krijgt, kan het zijn, dat een bepaald gebied volgens de kaart van land A is, maar in de praktijk van land B. Er is dan óf sprake van dubbelloop, óf sprake van niemandsland.

Totdat iemand dat opmerkt natuurlijk, dan wordt e.e.a. weer rechtgezet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vast wel maar dat weet niemand. zo gauw iemand het weet word het geclaimd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antarctica, is een continent dat aan niemand toebehoort en dat gewijd is aan de wetenschap en de vrede
Antarctica is het enige continent dat niet werd ingedeeld in verschillende landen. Het behoort toe aan geen enkele natie. De oceaanbodem en de
ruimte hebben ditzelfde bijzondere statuut. Antarctica is dus eigendom van de hele mensheid (gewijd aan de vrede) en van de wetenschappelijke
gemeenschap in het bijzonder (gewijd aan de wetenschap).

Antarctica is beschermd internationaal gebied verklaard.
Dat neemt niet weg dat er landen zijn die grote stukken claimen.
Omdat er ook grondstoffen in de bodem zitten ...zullen die claims niet ophouden.
Sommige landen gaan sportief om met hun claims ,maar bij andere (waaronder argentinië ) zijn ze op het randje van militaire betwisting.
De vóóreilanden van Antarctica zijn wel in handen van een paar landen : bijv Zuid-Georgië (UK) ,Bouvet Eiland (Noorwegen) , Kerguelen (Frankrijk)
Verder is het vasteland wel verdeeld in zones ,waar bepaalde landen een beperkte vorm van zeggenschap over hebben. (Rusland-VS-Argentinië ,Noorwegen bijv.) hebben zo een zone.
De beperkte zeggenschap betreft uitsluitend wetenschappelijk onderzoek (maar dat is een gevaarlijk criterium .... zie precedenten:Japan vangt zogezegd ook alleen walvissen voor wetenschappelijk onderzoek.