Krijgt het land Chili ontwikkelingshulp? En hoe zit het met het kapitaal, arbeid en natuur daar?

Ik moet een PO voor economie maken over Chili. En daarvoor moet ik weten of Chili ontwikkelingshulp krijgt, en hoe het er zit met het kapitaal, natuur, inkomen, en wie de inkomsten krijgt van wat er geproduceerd wordt.
Het kan aan mij liggen, maar ik kan niks vinden op internet..

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik zal even de precieze vraag toevoegen, ik kan echt nog steeds niks vinden, ook niet op wikipedia.

Krijgt het land ontwikkelingshulp? Waar komt dat vandaan? Zijn er voorwaarden aan verbonden? Is er hier een rol voor de kolonisator?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Chili is voornamelijk een arm land. Op internet is inderdaad weinig te vinden en daarom zo u ik de chileense ambasade in Den Haag bellen en vragen wat je wilt weten.

Ik ben zelf een halve Chileen dus ik hoop dat ik je een beetje opweg kan helpen.

Chili is heel erg lang en bezit alle klimaten die je kunt bedenken.

Ontwikkelingshulp is lastig te beantwoorden aangezien niet alleen 3e wereld landen ontwikkelingshulp krijgen maar ook bijv. Duitsland of zelfs V.S. met onze steun in Afghanistan.

Ontwikkelingshulp is als ruilhandel, ik geef jou waterputten als jij voortaan je kaas in Nederland inkoopt.

Exacte feiten hierover zou je aan de ambassade kunnen vragen.

In de bron hieronder vind je informatie over de Chileense economie.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben.

Saludos !

Toegevoegd na 1 minuut:
Chileense Ambassade in Den Haag.

http://www.echile.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Engelse zoektermen gebruiken dan is het een koud kunstje.
De engelse wikipedia geeft ook veel referenties onder aan de pagina, die je vaak online kunt vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, Chili ontvangt nog steeds ontwikkelings hulp. Maar omdat het een zgn. groeiland is, het gaat dus steeds beter, wil de Europese Uniue vanaf 2014 stoppen met het geven van ontwikkelingshulp.

Voor je andere vragen is Wikipedia een goed beginpunt.