Welke partijen hebben nog communistische ideeën?

Zijn er nog veel partijen die veel communistische ideeën hebben, zo ja, welke partijen en wat voor ideeën? (liefst met bron). En in de rest van de Europese Unie? (liefst met bron)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

PVDA ... Moet maar es naar hun standpunten kijken, volgens mij één van de meest linkse partijen. Echte communisten hebben we binnen België niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In nederland de SP. in 1971 opgericht als Kommunistiese Partij Nederland/Marxisties Leninisties) et beginselprogramma van de SP formuleert fundamentele kritiek op het kapitalisme en een vrijemarktsector waarvoor de overheidscontrole is afgeschaft.

Andere communistische/socialistische partijen in Europa zijn:

Socialistische Partij Anders, klein geschreven afgekort sp.a (in Vlaanderen)
Parti Socialiste (België), afgekort PS (in Franstalig België)
Parti Socialiste (Frankrijk)
Nieuwe Italiaanse Socialistische Partij
Socialistische Partij (Ierland)
Socialistische Partij van Letland
Socialistische Partij (Portugal)
Socialistische Partij van Slovenië
Socialistische Partij van Albanië