Waarom zijn er oorlogen of liever gezegd wanneer is er vrede? Deze tegenstelling zorgt voor de balans in geloof hoop en liefde.Wat stel ik mij dan voor bij wereldvrede, of is het vrede in jezelf ? Oorlog hoeft niet persè een geschil te zijn tussen landen en volken maar ook hoe wij met onszelf omgaan jegens de ander.
Het zou kunnen dat er een wereldvrede komt, in de dromen en verwachting van ieder van ons. Het zou misschien mogelijk zijn bij een wereld leider in de vorm van een totaliserend regime. Zo ver zal het niet komen. Zelfs de Bijbel spreekt al over oorlogen en pestilentiën. Hoe zouden we van vrede weten als er geen oorlog was. De hebzucht en machtgevoelsuitingen zijn de veroorzaker van dit soort dreigingen. Hoe zou je weten wat wit is als er geen zwart bestaat? Hoe zou je van de liefde weten als er geen haat bestaat. De verscheidenheid van ellende en vrede is groot, terwijl het heel begrijpelijk is dat je voor iedereen de vrede wenst. Die waarde gevoelens zijn tegenwoordig meer gericht op hoeveel, het meest, het snelst, de koersen, de index en de rekenkamer. Alles is gerelateerd aan de wereld van de economie. We zijn er ontevreden mee, het maakt je zo ongelukkig, en het maakt je zo moe. Alles is bezit. Laat het maar los en zoek het licht in jezelf, daar in je hart ligt de rust en vrede van mij en jouw. Gelukkig en misschien een beetje door de crisis worden we zelfbewust om lief te hebben; namelijk de liefde en zorg voor de ander en voor de natuur. We zullen in welvaart met minder genoegen moeten nemen. Begin bij jezelf, de vrede en de liefde is daar al. Wij kunnen de wereld niet veranderen maar we veranderen ons zelf. We zeggen zo vaak verbeter de wereld en begin bij jezelf, doe dat dan want zo leef je vanuit je hart. We zullen in de toekomst meer groen, en milieu bewust georiënteerd zijn en met liefde en zorg goed zijn, voor moeder aarde zodat we na een mooi leven in welzijn onze vrede vinden bij het loslaten van ons lichaam, we hoeven dan niet meer te zoeken naar een lichtpuntje maar gaan met het licht mee. In vrede, rusten in vrede voor mij en voor jouw. Geloof in de vrede onze kracht. Addy