Geeft onderstaand voorbeeld aan tot welk niveau politiek Nederland is afgezakt? En zou hier niet eens een discussie over moeten plaatsvinden?

Bron AD

DEN HAAG - Richard de Mos (PVV) ontpopte zich gisteren tijdens de behandeling van de begroting van Verkeer en Waterstaat tot de grapjas van de Tweede Kamer.

Verkeersminister Camiel Eurlings moest het daarbij ontgelden. ,,Wat wordt de nieuwe bijnaam van minister Camiel Eurlings? Eurolinks, Camielometer of toch Treurlinks?'', zo oreerde hij.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is het niveau van de PVV. Ze kunnen niet met inhoudelijke argumenten aankomen dus ze proberen mensen belachelijk te maken. Heel oude techniek in het debat.

Je krijgt wat je verdient met de PVV...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb wel eens tegen een vriend gezegd dat ik hoopte dat PVV de verkiezingen zou winnen, omdat de kiezers dan weer eens een lesje zouden leren wat hun verantwoordelijkheid betreft. Aan de peilingen te zien zijn de mensen namelijk behoorlijk verleerd hoe ze moeten herkennen dat iets niet helemaal in de haak is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LPF-effect...

Andere antwoorden (8)

Het geeft niet alleen aan wat het niveau van de Nederlandse politiek is, maar van de gehele Nederlandse samenleving. We hebben blijkbaar liever "lolbroeken" in de Tweede kamer die veel praatjes hebben dan misschien wat saaie, maar inhoudelijk goede politici.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Lotus;

Dit is daar inderdaad een pijnlijk voorbeeld van. Maar ieder volk krijgt de volksvertegenwoordiging die het verdient. Maak je borst maar nat voor de volgende Tweede Kamer....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je toch ziet wat voor minkukel er in de kamer en in de regering zitten, dan zou je de hele politiek toch afschaffen.
Democratie is niet belangrijk, maar en goede regering des te meer. We hebben geen vrijheid (de meeste afgeluisterde telefoons en emails ter wereld), we hebben geen democratie en we hebben geen goede kamers en regering.
Nederland, ach mijn arm land. Aansluiten bij Duitsland is misschien nog wel de beste oplossing
Wat ben ik blij dat Balk geen Europese functie heeft gekregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is er zo erg aan? Het mocht tijd worden dat er ook eens een grapje gemaakt werd. In sommige landen staat men door elkaar te schreeuwen tijdens politie discussies - wij zitten er maar stijfjes en saai bij.
Elk mens maakt wel eens een grapje. Dat doet niet af aan het politieke niveau, als je het mij vraagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verbaast me niets, de PVV is immers gekozen door een relatief grote groep. Dus er zullen altijd mensen zijn die van ongeargumenteerde grappen en verwijten blij worden!
IK ben helemaal voor grapjes en humor in de politiek. Ik moet vaak hartelijk lachen om Wilders zijn tirades, maar bijvoorbeeld ook om Marianne Thieme met haar broek aantrekken ipv broekriem aantrekken.
Maar kan wel degelijk ten koste gaan van het niveau! Namelijk als je (hoe grappig het voor sommigen misschien ook is) mensen belachelijk gaat maken, in plaats van inhoudelijk op de zaken in te gaan. Als je met een poging tot humor mensen belachelijk wil maken en je gaat vervolgens ook nog met goeie argumentatie op de zaak in, dan is dat nog tot daaraan toe. Maar als die grappenmakerij de essentie van je betoog wordt, dan vind ik dat wel degelijk een teken van afzakken van het niveau in de tweede kamer.
Maar het is wel even belangrijk om aan te geven dat het hier over de tweede kamer gaat, en niet zozeer over de politiek als geheel. Ik vind dat ministers en eerste kamerleden onderling nog erg correct, respectvol en netjes met elkaar omgaan. Grappig dat juist die 2 groepen niet direct door de kiezer zijn gekozen.
Precies, die gekke de Mos, en Graus, en noem al die andere grappenmakers maar op, zijn door de kiezer rechtstreeks de kamer in geholpen. Dus wat gaat er nou achteruit? De politiek in de kamer, of het politiek inzicht van het electoraat?
Ik bedoel maar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is wel heel triest. De tekstenschrijver van Geert Wilders zal even op vakantie zijn, want meestal komen er betere moppen uit.

Ik denk alleen niet dat een discussie hierover veel op zal leveren: saai discussieren levert geen stemmen op; terwijl dit soort dijenkletsers, waar dat roze konijn Ab Normaal zich nog voor zou schamen, die stemmen wel binnenharken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zegt niet zo zeer iets over het niveau van de Nederlandse politiek, maar meer over het gevoel voor humor bij de PVV. En dat hebben ze dus niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja, of een discussie hierover zin heeft weet ik niet. Die discussies zijn er wel, hier bijvoorbeeld. Maar waarschijnlijk bedoel je of er in de tweede kamer over gediscussieerd moet worden. Daar zijn voors en tegens voor te geven. Van de ene kant moet niet alle onzin weggewuift worden, en moet men in de tweede kamer wel inhoudelijk op zaken ingaan, dat is het gevold van democratie. Van de andere kant leeft een partij als de PVV bij de gratie van al die aandacht, en zullen ze eerst maar eens moeten bewijzen dat ze kunnen regeren of zullen anders door de mand vallen.

Overigens sluit ik me graag aan bij sommige antwoorden die hier worden gegeven. Als ik een grapje hoor ten koste van een persoon in plaats van een inhoudelijk goed argument dan neem ik die persoon, of partij, niet serieus. De meeste mensen in de tweede kamer kunnen wel degelijk inhoudelijke argumenten geven, diegenen die dit niet kunnen zullen snel genoeg door de mand vallen.