Eichmann is aan de geallieerde ontsnapt en door de israeliers terug gevonden en naar israel ontvoerd om daar veroordeeld te worden.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@DfTg gevoelsmatig geef ik je helemaal gelijk, maar hij is wel degelijk ontvoerd, hij is niet formeel uitgeleverd door Argentinie
De man was toen waarschijnlijk, net als zo veel andere oorlogsmisdadigers even niet beschikbaar. M.a.w. hij was ondergedoken.

Toegevoegd na 1 uur:
Naar aanleiding van een opmerking van een andere GVer, nog even dit. In het begin heeft men Eichmann aangezien voor een kleine vis en daarom is hij niet gedaagd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Als ze je niet kunnen vinden, wil dat natuurlijk helemaal niet zeggen dat niet gedaagd kan worden. Geen antwoord, dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar met de toevoeging is het juist weer een prima antwoord.
Een uitstekende vraag, duimpje omhoog ! Verrassend en tevens dom, maar Adolf Otto Eichmann werd destijds in de voorbereiding van de Neurenbergse processen niet tot de ergste 24 oorlogscriminelen door het internationale hof gerekend. Zelf reken ik hem hier wel bij. Want waarom diende Reichsminister Albert Speer wel in Neurenberg te verschijnen en Eichmann niet ? Laatstgenoemde werd bij de bureaucriminelen ingedeeld. Hij was natuurlijk wel een van de verantwoordelijken voor de Holocaust en stuurde van achter zijn schrijftafel gezeten honderdduizenden Joden de dood in. Het verrassende is dat vrijwel iedereen denkt dat Eichmann aan het einde van de oorlog naar de oorlog reeds naar Zuid-Amerika is gevlucht. Dit is absoluut niet waar. Na het einde van de oorlog verborg hij zich in eerste instantie in Altaussee (Oostenrijk) en in Bayern. Eichmann kwam onder zijn valse naam Adolf Barth alsnog in een zogenaamde Internierungshaft terecht, waaruit hij simpel vluchtte. En niet naar Zuid-Amerika ! Hij werkte tot in het jaar 1950 als houtarbeider op de Duitse Luneburger Heide. Daarna vertrok hij vrij probleemloos met een staatlozenpaspoort (van het Rode Kruis) richting Buenos Aires (Argentinie), waar hij zijn naam in Ricardo Klement verandere. De Israelische geheime dienst volgde hem reeds lange tijd en ontvoerde Eichmann in mei 1960 naar Israel. Na een kansloos proces krijg hij de doodstraf. Deze werd op 1 juni 1962 in Tel Aviv uitgevoerd.