Als ik op mijn werk een grote fout maak,loop ik grote kans om ontslagen te worden..waarom komen politicussen er (meestal)wel goed mee weg?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
itsme
14 jaar geleden
omdat ze beter cussen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat klopt er aan de stelling niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Arend-Jan Boekenstijn is onlangs nog ontslagen om redelijk kleine fouten. Maar je foto heeft een knappe vrouw, dus toch +1.

Het beste antwoord

Het klopt niet helemaal wat je zegt, politici worden namelijk regelmatig geacht het veld te ruimen, als ze bijvoorbeeld verkeerde beslissingen nemen of hun mond voorbij praten. (vorige week nog)
Jij kunt alleen ontslagen worden op het moment dat je moedwillig fouten maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee, zelfs als je een grote fout maakt, kun je niet ontslagen worden. Wel als je aan de gang blijft.
En politici houden elkaar de hand boven het hoofd.
Maar niet altijd. Er zijn er genoeg gedwongen opgestapt.
14 jaar geleden
Niet helemaal waar natuurlijk. Bij de schipholbrand bijvoorbeeld is er toch het nodige gebeurd qua aftreden. En Ella Vogelaar, zeer recent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou, recent ....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Donner moest daarvoor ook aftreden. Wie is er nu minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid?
Ha, die Bertie;

Politicussen (je mag ze ook politici noemen) kunnen wel degelijk ter verantwoording worden geroepen als zij in hun werk grove fouten maken. De meest gewetensvolle (die zijn schaars) houden dan de eer aan zichzelf en stappen voor die tijd op. Toch is het begrijpelijk dat bijvoorbeeld gekozen volksvertegenwoordigers of ambtslieden hun termijn willen uitdienen; ze vervullen immers een taak in opdracht van ons allemaal, dus dat ze die willen afmaken is eigenlijk ook wel eervol; dat zijn ze aan hun verkiezing of benoeming eigenlijk verplicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het andersom is. Politici zullen bij een grote fout toch gemakkelijker eruit vliegen dan gewone werknemers. Politici hebben namelijk door het maken van grote fouten het probleem dat het aanzien van de partij wordt geschaad, en daar komt bij dat politici een riante afvloeiingsregeling hebben.

Werknemers ontslaan op basis van een grote fout gebeurt zelden, alleen als de fout heel erg groot is zal dit incidenteel voorkomen. De positie van de werknemer is wat dat betreft goed beschermd.
itsme
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry voor de min duim; wilde een + duim geven en miste...
Het CPB (Centraal Planbureau) is erachter gekomen dat het CDA een plannetje wil doorvoeren, waar ze in het verkiezingsprogramma niet expliciet voor durfde uit te komen.
Het CPB heeft dat pas kunnen achterhalen nadat ze het CDA-programma is gaan doorrekenen en indringend vragen heeft gesteld aan de CDA-top.

Het komt erop neer dat een werkgever een werknemer makkelijker kan dumpen als dat zo uit komt. Goed, dat kun je natuurlijk vinden en ook de VVD en de PvdA hebben hier een aantal plannen over. Maar kom er dan wél voor uit!
Het CDA toont een zgn. sociale smoel, maar lijkt dat enkel te willen doen omdat er verkiezingen aankomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ook zo zijn, dat als je en erg grote fout maakt, dat je dan van schaamte een punt achter je leven zet. Komt voor in Japan, maar ook wel in NL. Heb een vriend gehad, die onder grote werkdruk een kolossale fout heeft gemaakt (las in een getal 3 nullen, terwijl en 4 stonden)
Het bedrijf leed daardoor minstens 10 mijoen euro schade op. Dat was voor die vriend teveel om te kunnen dragen. Hij heeft er vergif op ingenomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat "politici" elkaar allemaal de hand boven het hoofd houden en in een bedrijf serieus zaken gedaan worden.
Die doofpot is zo vreselijk groot in de politiek maar we moeten er mee leven en zal altijd zo zijn ....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In bedrijven wordt er net zo hard de andere kant op gekeken. Ik vermoed zelfs erger
Politiek is een langzaam spel - Over het algemeen zijn politici beleidsmakers; ze gaan wel over doelstellingen e.d, maar hebben met de uitvoering van het beleid weinig te maken, behave als eindverantwoordelijke. En als een verpleegster een verkeerde injectie zet is de arts dan schuldig aan de gevolgen? Als uiteindelijk blijkt dat de verkeerde kuur was voorgeschreven wordt alles een ander verhaal