Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om te beschikken over zowel een Nederlandse en Spaanse nationaliteit?

Ik woon sinds 2 jaar in Spanje ( Barcelona) binnen kort verwachten mijn man en ik ons eerste kindje, is het mogelijk dat zei ook de Nederlandse nationaliteit krijgt? En zoja hoe kan ik dat aan vragen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
835

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kindje krijgt in Nederland automatisch bij geboorte de nationaliteit van de moeder, in dit geval de Nederlandse nationaliteit.
Indien je man nog steeds de Spaanse nationaliteit heeft of jullie in de periode voor verlies van de Spaanse nationaliteit jullie kindje hebben gekregen, kan het zijn dat jullie kindje de Spaanse nationaliteit krijgen. Echter na 3 jaar verliest jullie kindje dan toch de Spaanse nationaliteit (zie 1e bron: IND, landenlijst, S, Spanje).

Voor soortgelijke vragen verwijs ik je naar het forum van www.buitenlandsepartner.nl !

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, dit antwoord zou gelden als je in Nederland zou wonen. 'k Heb niet goed gelezen.
Als moeder zijnde geef je in iedergeval de Nederlandse nationaliteit door. Gezien de afstand (zie landenlijst) die je in Nederland zou moeten nemen, kan ik me voorstellen dat dat ook voor Spanje geldt. Vraag het eens op het forum!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding