Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

We hebben allemaal een mening, lopen ernorm te klagen over de politiek en toch veranderen we als burgers niets. Waarom?

Er zijn zoveel verschillende partijen, toch stemmen de meeste mensen 'save'. Zo veranderd er toch helemaal niets.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
748

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Heeft te maken met ons kiesstelsel, als men zo ontevreden is met de huidige regering zal men uit pure wanhoop zeggen'ik ga niet stemmen', in dat geval gaat je stem niet verloren maar blijft bij de zittende partijen. Beter is het om je stem ongeldig te verklaren (bv blank stemmen). in dat geval gaat je stem echt verloren voor elke partij.
Het is nu eenmaal in Nederland niet mogelijk om via verkiezingen de regering 'om te gooien', daar is echt een staatsgreep voor odig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zo lang mensen stemmen vind ik dat ze hun plicht doen. Als mensen niet stemmen, moeten ze, vind ik, niet zeuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn zat mensen die van politieke partij wisselen hoor. de PVV is eigenlijk ook uit het niets naar 16 zetels geklommen en staan nu in de peiling op 32 zetels. Veel VVD-ers en CDA-ers zijn overgestapt naar de PVV.

Natuurlijk klagen we over de politiek, als iedereen hetzelfde zou denken en dus op dezelfde partij zou stemmen zou er geen geklaag zijn. Zolang er mensen met verschillende meningen/standpunten zijn wordt er geklaagd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding