Waarom wordt de verzorgingsstaat, zoals we die in Nederland kennen, ook wel gekarakteriseerd als verzorgen, verzekeren, verheffen en verbinden?

Ik had dit laatst in mijn maatschappijleerboek gelezen. Ik snap alleen de laatste twee punten niet (verheffen en verbinden).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Verheffen ; de maatschappij maakt het het individu mogelijk zich te ontwikkelen naar een betere positie dmv scholing , training, arbeid etc . Het individu verheft zich.

Verbinden ; de verzorgingsstaat is gebaseerd op solidariteit. We zorgen voor elkaar. Dit verbindt ons met elkaar . Samen zorgen en leven.