Hoe kan het dat een fout persoon toch een lintje kan krijgen voor bewezen diensten tbv in haar geval de kerk?

Een mevrouw die haar bedrijf failliet laat gaan, de dag vooraf bij klanten tienduizenden euros lospraat voor nog te verrichten werkzaamheden die dus nooit worden uitgevoerd, rommelt met BV's etc. en dan omdat ze voor de kerk vrijwilligerswerk verricht toch een lintje krijgt.

Hoe kan dat?

Worden mensen vooraf niet onder de loep genomen of geldt hier alleen bewezen strafbare feiten? Ik zou denken dat je toch van echt onbesproken gedrag moet zijn. Moet ik zeggen, ik dacht dat. Als ik zie wat er zoal een lintje krijgt zou ik er nooit een hoeven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag. IK had em zelf kunnen stellen.
Hypocrisie. Bah!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+

Het beste antwoord

Nou,wie weet wat die mevrouw tijdens haar zogenaamde vrijwilligerswerk in de kerk ook nog achterover heeft gedrukt?Als je zo de mensen oplicht hoor je geen lintje te krijgen.Een gevalletje voor het tv-programma "Opgelicht?"
De mensen die een lintje verdienen zijn de niet opvallende burgers die een zieke buurvrouw een kopje soep brengen of in nacht en ontijd voor een ander klaar staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had dezelfde gedachten al dat ze nog meer mensen kan oplichten, boodschappen doen met de pinpas in vol vertrouwen geld meegeven. Ik durfde het niet op te schrijven krijg nu al reacties op mijn antwoord +

Andere antwoorden (3)

Precies dat is nu net de reden waarom zo vaak een lintje geweigerd wordt...

Hoe kijk je naar een persoon? Dat is willekeur...

Die Madoff, dat is de eerste multiebiljoenen oplichter ter wereld, die zou in bepaalde kringen een erelintje krijgen hoor... Het is maar net hoe en wie ernaar kijkt... Hij heeft namelijk vele mensen ook miljonair gemaakt...

Ik zou geen lintje willen, zelfs geen MEDAILLE VAN GV... LOL...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze mevrouw wordt beloond voor haar voortreffelijke inzet voor de kerk. Daar gaat het hier om.

Dat ze daarnaast 'onbetrouwbaar' zou zijn doet hier er niet toe. De kerk heeft daar niet onder geleden. De omstanders des te meer, uit jouw oordeel te lezen.

Maar wie geeft ons het recht te bepalen wie 'fout' is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In haar geval alleen god, en dus zal ze niet zo snel fout zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies, Lotus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad er wordt niet gekeken naar andere dingen maar naar haar inzet. Het is tegenstrijdig en heb vreselijk de pest als mensen iemand moedwillig oplichten en kan het ook niet goedkeuren. Maar je hebt gelijk ik denk er ook zo over. + ter compenstie
Ook al is ze fout in jou of onze ogen voor de kerk heeft zij zich enorm ingezet als vrijwilligster en die moeten ook in het zonnetje worden gezet waar deze hulp maar al te hard nodig is. Soms staan dingen haaks op elkaar.

En omdat ze bij het ene fraude pleegt doet ze misschien wel weer vrijwilligerswerk voor de kerk om hier weer mee in het reine te komen.

Ze kijken dus niet wat je allemaal doet in het dagelijkse leven maar waar deze persoon zich dus voor inzet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
komt nogal kortzichtig over hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leg uit want het is nu eenmaal zo en ik ben het er ook niet mee eens, maar het schijnt zo te gebeuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, mevrouw doet echt geen werk in de kerk om zo een schoon geweten te krijgen. Het verbaasd me dat sommige mensen met moedwillige oplichting totaal geen problemen hebben en zo'n vrouw dan opgeven voor een lintje. Maakt wel de waarde ervan duidelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja maar ondanks alles heeft ze goed werk verricht voor de kerk en zijn haar daar dankbaar voor. Het is tegenstrijdig.
Inderdaad moedwillige oplichting is vreselijk en dan dit doen zonder gevoel en hoe een ander hiermee geconfronteerd worden en hoe dit kan aangrijpen bij deze personen. Oplichting voelt zo machteloos.

Zou het een ander verhaal worden als de kerk dit ook zou weten of zouden ze persoonlijk kijken naar alleen haar inzet. En dat ze zich niet laten beinvloeden door haar andere praktijken.