Hoe zit het met het geld wat wij in 2010 massaal hebben ingezameld voor Haïti?

In 2010 was er een aardbeving in Haïti, grote ramp en er werd een speciale actie bedacht waarbij veel geld is ingezameld! Maar wat is er van dat geld terrechtgekomen? Wat is ermee gedaan? Je hoort er nooit meer iets over!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bron ikkuh? Voor zover mij bekend wordt dat geld nog steeds goed besteed.

Het beste antwoord

Destijds in 2010 werd er in Nederland maarliefst 111 miljoen Euro voor Haiti opgehaald. Ondertussen is hiervan 68 miljoen Euro besteed. Op de gedetailleerde website www.samenwerkendehulporganisaties.nl/actions/aardbeving-haiti-2010 van de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) kan je precies nalezen waar en wanneer welk bedrag is besteed. Vooral rond de hoofdstad Port-au-Prince is veel hulp verleend. Het geld is vooral gestoken in gezondheidszorg, bouw huizen, aanleg watervoorzieningen, sanitair, onderwijs, etc. Je kan er trouwens tevens lezen aan welke projecten er op dit moment twee jaar na de ramp wordt gewerkt.