Wat is er zo geheim aan een overleg met het kabinet en de koningin?

Dit n.a.v. de VVD er Boekestijn die op gestapt is nadat hij bij rtl had 'gelekt' over dit overleg.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je aan een overleg deelneemt waar geheimhouding gevraagd wordt heb je dat na te leven.
Dit heeft niets met de koningin te maken. Voor haar is het wel dubbel vervelend omdat ze zich niet kan en mag verdedigen.
Heer Boekestijn heeft dit beloofd toen hij in de kamer kwam en bovendien is dit ook een fatsoen norm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn maar weinig heilige ongeschreven regels. Maar dit is er één. Als je bij de koningin bent geweest, mag je niet uit de school klappen wat daar is gezegd. Dat is een doodzonde.
14 jaar geleden
De koningin moet vrijuit kunnen praten. Dat kan ze niet als als ze weet dat er gelekt wordt, omdat er dan een discussie over het gezegde op gang kan komen die haar zou kunnen beschadigen. Het is belangrijk dat wij niet weten wat zij vindt, zodat iedereen haar als onbevooroordeeld staatshoofd accepteert. Als bijv. bekend zou worden dat zij Wilders steunt, nou dan neemt haar steun onder een groot deel van het volk af. Maar als ze zegt dat ze tegen Wilders is gebeurt dat ook! Het is dus belangrijk dat zij zich publiekelijk afzijdig houdt. Maar ze heeft natuurlijk wel een mening, en dat mag ook. En als ze die privé uit, dan mag dat dus niet uitlekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit was toch gewoon een privebezoek neem ik aan anders was de SP er ook wel bijgeweest.Als hoofd van het land ook al bang is om wat er nu naar buiten is gekomen wat ikzelf eigenlijk te gek voor woorden vind om er zoveel hijsa van te maken.Juist goed dat hij een gewoon simpel gegeven in het openbaar zegde.De hele bevolking denkt nl ook dat er een heleboel dngen niet kloppen en de regering overal een hype en hyve of twitter van maakt.