Alle politieke partijen hebben een standpunt over ondewijs in Nederland.

In hoeverre zij zich daarmee "bezig houden" is meer een kwestie van hoe groot de partij is, hoeveel onderwijsdeskundigen een partij heeft en hoe actief die zijn.

Met de Standpuntenzoeker van de AOb kun je snel de standpunten van de politieke partijen per onderwijsthema met elkaar vergelijken. Thema’s met betrekking tot de onderwijsarbeidsmarkt zijn: ‘Bevoegde leraren’, ‘Lerarentekort’, ‘Bijscholing leraren’ en ‘Ondersteuners’.

http://www.onderwijsarbeidsmarkt.nl/actueel/2010-q2/onderwijsstandpunten-politieke-partijen-vergelijken/
D66 wil meer en beter onderwijs.

SP zegt: We moeten veel meer investeren in het onderwijs. De Europese landen geven nu ongeveer 6 procent van hun BNP uit aan onderwijs. Nederland zit daar met 5 procent ver onder. De SP pleit ervoor dat Nederland de investeringen fors te verhogen.

De PvdA zal niet instemmen met het voorstel van de staatssecretaris om te bezuinigen op onderwijs.
En zo kun je van iedere partij een standpunt opzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

BNN heeft een paar jaar terug een jongerenpartij opgezet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_17. Verder zet D66 zit (voornamelijk via Boris van der Ham) sterk in voor studenten. Een partij die zich puur en alleen op studenten richt, bestaat volgens mij niet.