Ik word 25 januari 2012 18 jaar. Krijg ik mijn studentenreisproduct dan gelijk gebruiken na mijn verjaardag of moet ik wachten tot april?

Toegevoegd na 33 seconden:
2012 moet natuurlijk 2013 zijn. :$

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

wachten tot april
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je een HBO of Universitaire studie begint waar een OV-jaarkaart bij hoort krijg je die ook als je nog geen 18 bent.

Gezien de kenniseconomie plannen van de regering zal dat in 2013 misschien helemaal niet meer van toepassing zijn :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat per kwartaal, per 1 januari of 1 april. Jij bent in januari jarig, en krijgt pas studiefinanciering en OV per april.
Ik had precies hetzelfde.
12 jaar geleden
Het reisproduct is gekoppeld aan de studiefinanciering.

Voor studiefinanciering geldt

Leeftijd:
Je moet 18 jaar of ouder zijn. In de eerste maand van het kwartaal dat volgt op je 18de verjaardag krijg je voor het eerst studiefinanciering. Dat is altijd in januari, april, juli of oktober

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik zie dat het de link is voor MBO maar op de site van de Ib-Groep kun je ook de voorwaarden vinden voor HBO/Universiteit

Toegevoegd na 13 minuten:
Antwoord is dus afhankelijk van:
Wat doe je nu als opleiding en/of wat ga je doen en wanneer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie dat het de link is voor MBO maar op de site van de Ib-Groep kun je ook de voorwaarden vinden voor HBO/Universiteit