Mag de Politie duwen? *zie beschrijving*?

Ik stond laatst te bellen op de stoep voor een kroeg.
Gewoon een openbare plek dus. Nu stond er toevallig ook politie. De politie vroeg me om weg te gaan. Ik zei vriendelijk dat ik zo zou vertrekken maar nu nog even bleef staan omdat ik aan het bellen was.
Dit viel niet goed bij de politie, ze begonnen op een agresieve toon tegen me te praten en gaven me een duw.
Mag de politie mij zomaar van een openbare plek wegduwen?
Als ze dit doen, hoe kan ik ze er dan op een goede manier op aanspreken dat ze fout zitten(als dit zo is).
Het zou natuurlijk onder weigering van bevel kunnen vallen maar dat lijkt me sterk.
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.8K
Amadea
12 jaar geleden
Met dit soort vragen (ook van leerlingen over wat een docent wel of niet mag) wordt alleen de visie van de ondergeschikte beschreven. Maar niet hoe hij zichzelf gedroeg ten op zichte van de gezagdrager. En daar zit 'm nou juist de clou!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij dacht waarschijnlijk dat je hem probeerde te irriteerde en begon je daarom aan de kant te duwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De politie mag tegenwoordig veel te weinig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kon niet opzij stappen omdat je aan het bellen was?
Ik zie die situatie nu gewoon voor me, jij met je telefoon aan je oor op de stoep, politieagenten vragen of je even opzij wilt stappen en jij zegt dat je dit straks wel doet omdat je aan het bellen bent? Ik zou zeggen, wees blij dat het bij duwen is gebleven.. In de VS zou je in elkaar geknuppeld zijn en in het midden oosten was je opgepakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap de hele reden van weg gaan niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NintendoNerd:
Daar hoeft geen reden voor te zijn.
Je kent alleen het verhaal van vragensteller. De politie was iets aan het doen of wat dan ook en vragensteller stond in de weg en kreeg het verzoek weg te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, maar het naïeve of arrogante druipt er bij jou af. Zeggen tegen de politie dat je zo weggaat, omdat je nog even aan het bellen ben is zoiets als ""zeik niet zo, je ziet toch dat ik bezig ben" De Politie is niet als elke burger waar je meer even over alles mee in een discussie gaat. Hoe denk je anders dat de orde gehandhaafd dient te worden als iedereen maar doet waar die zin in heeft??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje een broodje lulkoekverhaal om als de politie je vraagt om weg te gaan 'vriendelijk te zeggen dat je even aan het bellen bent en zo weg gaat'. Dat zal waarschijnlijk wel met een hele arrogante kop of behoorlijk bezopen zijn gebeurd, anders was je wel gewoon even aan de kant gegaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie het probleem ook totaal niet. In zo'n situatie zou ik gewoon opzij gaan. Iets verderop kun je net zo goed bellen. Ik begrijp ook wel dat de politie dan een "duw" geeft, als jij met zo'n toch wat arrogante reactie komt. De politie heeft gewoon geen zin en tijd om hierover een discussie met jou aan te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De politie vroeg jou weg te gaan. Daarmee staan ze in hun recht. Als jij vervolgens zegt (hoe vriendelijk ook) dat je je gesprek afmaakt mogen ze niet gelijk gaan duwen, maar kan me niet voorstellen dat ze het niet nog een keer gezegd hebben op een andere toon dan in de vraagvorm. (de volgens jou agressieve toon) Wees blij dat je niet gearresteerd bent, het "niet voldoen aan bevel of vordering"is strafbaar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hhmmm. volgensmij hou je een paar dingen achter.
Waarom moest je daar weg? Hoe luid was het gesprek? waarom ging je niet weg? zei je vriendelijk dat je weg ging of met een toon van, het kan me niks schelen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als gezagsdrager handhaaf je de openbare orde. Hij vraagt jou iets te doen en jij wil je telefoongesprekje afmaken wat 10 meter verderop ook kan.....waarom wil je je recht halen? De politie is daar de baas en dan moet je gewoon zijn bevel opvolgen. Simpel uit te voeren, voor iedereen wel zo prettig.
Amadea
12 jaar geleden
Hoeveel jaar ben jij dan, Slepz? Twaalf of dertien? "Ze voelen zich stoer en hebben geld nodig".... Denk je heus dat een agent geld ontvangt voor het opzij zetten van een puber die weigert uit de weg te gaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea, precies. Deze vraagsteller moet gewoon niet zo verdomde asociaal doen! De politie heeft immers meer recht dan jij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Boksboks, beetje een domme opmerking van je. Een klein deel van de jeugd is asociaal. Jij scheert de jeugd nu over 1 kam. Ik ben ook een adolescent en dat betekent niet dat ik ook zo ga lopen doen als een autoriteit mij iets vraag. Heb er zo een hekel aan als er van die onnozele figuren aankomen zetten met: De jeugd van tegenwoord.
Denk verder dan je neus lang is en heb niet zo een bekrompen kijk. Jeetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Boksboks. Dat is wel begrijpelijk, maar denk voortaan even na ;).

Het beste antwoord

Ik begrijp hieruit dat de politie eerst normaal aan je vroeg om weg te gaan. Vervolgens weigerde je dat en bleef je gewoon op dezelfde plek staan. Ik denk dat het niet echt uit maakt om een paar meter verderop te bellen.

Ik vind het alleen niet kunnen dat de politie dan meteen gaat duwen. Ze kunnen ook nog een keer vriendelijk vragen of je weg wilt gaan. En als je dat dan nog steeds niet doet, dan vind ik wel dat je er zelf om vraagt. De politie zal je ook niet zomaar wegsturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij weten de context niet.
is er een ongeluk gebeurd? is er een vechtpartij?
de politie heeft niet altijd tijd om alles netjes 2 of 3 keer te vragen.

Andere antwoorden (18)

Dat mag niet je kan een klacht indienen daarvoor op het politiebureau als ik jou was zou ik dat doen zou het ook niet fijn vinden als mij zoiets zou gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat de politieagent van mening was dat je de politie provoceerde.

Om de orde te handhaven mag de politie je duwen en je arresteren.
12 jaar geleden
De politie mag niet handtastelijk worden tenzij daar een goede reden voor is.
Wat ik echter niet inzie is waarom jij niet weg zou kunnen lopen terwijl je aan het bellen was. Ik meende dat men tegenwoordig draadloze telefoons gebruikt.

Het lijkt er dus op dat jij een beetje bijdehand aan het doen was, wat resulteerde in een geirriteerde agent die iets te ver ging door handtastelijk te worden.

Hoe kun jij ze daarop aanspreken?
Niet, een agent weet zelf donders goed wat hij wel en niet mag doen, en als jij hem daar de les over gaat lezen zal de irritatie alleen maar verder oplopen.

De agent die jou bij de kroeg wegstuurde had daar waarschijnlijk een goede reden voor. Loop de volgende keer gewoon door, dan kun je de hele situatie gewoon ontwijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neem aan dat agenten ook weten dat ze niet met 100km per uur over donker landweggetje mogen rijden waar max van 35 km is, kan ik ze daar ook op aanspreken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en dat ook zonder sirene
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En Ingrid, wat heeft dat met de vraag te maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat niks met de vraag maar blijkt dat politie wel meer doet wat normale mensen niet mogen, en dat hun uit macht denken dat hun dat wel mogen, zou er zeker wat van gaan zeggen dan! maar word vaak gauw de kleinste dingen opgevat als `beledeging ambtenaar in functie ` ik zou per direct zijn rijbewijs invorden van die agent, de agenten moeten zelf ook aan de regels houden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en poltitie staat vor veiligheid? stel je zit achterin en politie auto krijgt ongeluk doordat hij de maximum snelheid overschreid en jij moet dat kopen met je leven.. hoe zou jij dan denken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het heeft niks met de vraag te maken,weet ik,maar bedoel alleen maar te zeggen met betrekking tot de vraag dat politie wel meer dingen doen die weten dat ze dat ook niet mogen doen,maar doen ze tog, wij mogen niet met 100kmper uur over een weg van 35 km per uur rijden, wij gaan ook niet zomaar iemand duwen, en de politie dus ook niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De politie is je beste vriend! Dat gezeik van zoveel mensen. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu merk ik zelf ook dat de politie een broertje dood heeft aan verkeersregels. Hoe vaak kom ik van rechts, daar waar ik voorrang heb, en hup ze rijden gewoon door. (ennee geen zwaailichten of sirene aan). Maar nu als antwoord op je vraag: vindt wel dat je in dit geval gewoon weg had moeten gaan. Je toonde weinig respect en dat irriteert. Vooral bij mensen die graag macht hebben.
De politie handhaaft de openbare orde en in dit geval hebben ze het recht om je weg te sturen, omdat misschien jouw veiligheid in gevaar komt of omdat de politie (als jij daar blijft staan) hun werkzaamheden niet op en normale manier kan uitvoeren. Het is je gevraagd om even ergens anders te gaan staan. Dit deed je niet direct maar was het wel van plan. Waarom niet gewoon lopend met je telefoon, je gesprek voeren en op een andere plaats gaan staan? Ze vragen het je niet voor niets denk ik en wie niet leren wil...... Een beetje meer respect tonen in het vervolg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien de politie u sommeert of bevel geeft dat u zich moet verwijderen dient u daar onmiddellijk gehoor aan te geven.
Dat doen ze vaak om samenscholing, gevaar of hinder te voorkomen.
U kunt daar zelfs een boete voor krijgen als u daar geen gehoor aan geeft.

Toegevoegd na 4 dagen:
http://www.vng.nl/eCache/DEF/1/05/708.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zal vast veel meer aan de hand zijn geweest op of rond die openbare plek waardoor er politie aanwezig was... en ja, de politie mag gecontroleerd geweld gebruiken indien dit voor die situatie noodzakelijk is.
Een evt. klacht zal niet snel in behandeling worden genomen of je moet getuigen hebben die kunnen vertellen dat de duw onbehoorlijk hard en/of onnodig zou kunnen zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weigerde een REDELIJK bevel van de politie. Ik bedoel daarmee, een bevel wat prima uit te voeren was van jou. De reden dat ze je dit vragen is vaak uit veiligheidsoverwegingen, jou attenderen dat je echt weg moet door midden van een duw is VERVELEND, maar het mag zeker. Stel dat de veiligheid in het geding kwam omdat jij daar staat te bellen?
Voortaan het beste gewoon luisteren naar wat de politie zegt als het een redelijke vraag is, nooit iets illegaal doen als een agent dat zegt, nooit een onredelijke bevel uitvoeren (wat onredelijk is snap je zelf heel goed) en nooit bank gegevens aan een agent geven.

Ik denk overigens dat ze je hier nog wel een boete voor hadden kunnen geven.
Duwen is trouwens wel het maximale, slaan zou hier echt te ver gaan.

Het ligt er ook aan hoe hard ze je duwen, duwen ze je gewoon weg zodat je echt weet wat er aan de hand is, of duwden ze je zo hard dat je op de grond viel en onder de wonden zit en een hersenschudding hebt? Dat is namelijk wel een verschil vind ik persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben in Nederland, volgens veel mensen, juist te weinig politie dus het zou vreemd zijn als er ergens 'zomaar/toevallig' politie zou staan. Ze hebben blijkbaar een taak in dat gebied, lijkt me.

"De politie is bevoegd gepast geweld te gebruiken voor hun taak. Het niet voldoen aan een rechtens gegeven bevel valt daar onder". In principe klopt dit wel, maar het alleen niet voldoen aan een ambtelijk bevel geeft politie-agenten zeker geen bevoegdheid om (gepast) geweld te gebruiken!

"Geweld als ze dat nodig hebben om hun beroep uit te voeren, de vraagsteller deed niks strafbaars dus mag de agent hem ook niet duwen".

Eigenlijk is het een combi van 1+2 maar dan net niet.
De politie is bevoegd geweld te gebruiken, mits dit nodig is om hun taak te vervullen.

Het wel of niet voldoen aan een rechtens gegeven bevel kan hieronder vallen, als de persoon zelf met (gepast) geweld de politie benadert. Het hangt zeker niet per se af van of je wel of niet iets strafbaar doet/deed. Het argument dat je zelf niets deed en daarom met rust gelaten moet worden klopt niet. In sommige veiligheidsgebieden mag de politie iedereen die ze tegen komen om een identiteitsbewijs vragen (bijvoorbeeld in de nabije omgeving van bepaalde voetbalwedstrijden) en tegenwoordig zelfs fouilleren.

Kern-regel is eigenlijk dat de politie bepaalde bevoegdheden heeft. Als ze hiervan gebruik willen maken, zullen ze dat je duidelijk maken bijvoorbeeld door het te zeggen (op straat)... Als je hieraan geen gehoor geeft
mogen ze gepaste maatregelen nemen om jou (of iemand anders) ofwel te verwijderen uit die omgeving, ofwel je mee te nemen naar het bureau enz.

Als jij/wie dan ook zich niet agressief opstelt richting de politie, hebben zij normaal gesproken niet het recht je aan te raken en je te dwingen tot een bepaalde richting.

In jouw geval is het een combinatie van alles hierboven. De politie mag inderdaad niet zomaar duwen, maar in jouw geval is het niet persoonlijk op jou gericht. Waarschijnlijk was dit gebied (voor de kroeg) aangewezen als ...-gebied en hadden de agenten daar een specifieke taak. Als jij dan niet voldoet aan een ambtelijk bevel, namelijk jezelf te verwijderen van die plek (wat makkelijk kon omdat je mobiel aan het bellen was) dan is dat strafbaar. Op zo'n moment heeft de politie ook de bevoegdheid je met 'gepast geweld' te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen, als u zelf niets mispeutert hebt, hebt u het recht te blijven staan. Uzelf kan echter wel in gevaar komen. De politie heeft een reden waarom ze iemand van een plek verwijderen.

De politie moet eerst zeggen: "als u niet weggaat gaan we u duwen", een agent mag u niet zonder waarschuwing duwen, ook niet als er gevaar is of als je hen hun werkzaamheden belemmert.

U kan klacht indienen bij Comité P (als u in Belgie woont).

Toegevoegd na 2 minuten:
De politie moet uw van de plaats verwijderd krijgen, door middel van WOORDEN. Ze mag niet direct beginnen te duwen.

Maar ik ken de situatie niet. Als u nog 5 minuten blijft bellen, dat is overdreven, dan heeft de politie gelijk. Maar als u nog een minuutje gaat bellen, mag u daar blijven staan. Of ze moeten zeggen dat ze u van de plek zullen verwijderen omdat er gevaar dreigt. In belgie is het zo dat een politieagent niet ZONDER TE WAARSCHUWEN iemand mag duwen. Daarvoor is Comité P in het leven geroepen, mensen die zich onterecht behandelt voelen, kunnen een mailtje sturen naar Comité P. Dit commité krijgt veel reacties binnen van mensen die zich onterecht behandeld voel(d)en.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een weigering van een bevel..is inderdaad veel te ver gezocht. Als ze dàt durven te beweren..schrijf dàn je relaas naar het ministerie.

Aangezien je de openbare orden op geen enkele wijze verstoorde of dreigde te verstoren kan die agent jou alleen maar (vriendelijk) vragen te vertrekken als daar een noodzaak voor is.

Als die er niet is.of was..hebben we hier te maken met een zich onbehoorlijk gedragende man/vrouw.

Ik vrees dat je er weinig aan kunt doen..want duwen is geen strafbare handeling.

Echter is het wèl zo, dat zo'n diender..zich overal behoort te gedragen.

Ze klagen immers heel dikwijls over het te weinige respect van het publiek en willen dat kennelijk heel graag KRIJGEN.

Respect echter..moet je VERDIENEN en dat lukt niet op deze manier.

Om het gedrag van die onbehoorlijke man/vrouw aan de kaak te stellen, zou ik een briefje schrijven aan de officier van justitie en daarin eisen dat hij berispt wordt en dat jij een excuus van de man/vrouw krijgt.

Lukt het zo je niet..dan rest je de nog de hierboven aangeven mogelijkheid..naar het ministerie schrijven.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ton gooi nou geen olie op het vuur! Een Agent die een redelijk verzoek heeft, wat in dit geval is, en daar wordt geen gehoor aan gegeven dan is het gewoon weigering van een bevel. Punt! De vraag en de uitvoering, het gesprek elders te voeren is niet zo heel moeilijk, lijkt mij! Bijdehante mensen hebben we al genoeg in Nederland. Als de politie met een redelijk uitvoerbaar verzoek komt dan doe je dat gewoon en ga je niet je eigen plan/ wil uitvoeren, omdat je denkt dat dat wel kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een weigering van bevel te vergezocht?.
de politie zei tegen hem weg te gaan (bevel).
de vraagsteller heeft niet gedaan wat hem vroeg(weigering).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een + van mij, het ligt eraan waarom deze vraagsteller opzij moest, stond hij zo erg in de weg of is vraagsteller zo breed dat hij de gehele ingang barricadeerde in zijn/haar eentje? Kon de politie er niet langs? Was de stoep te klein? Als er geen reden is om een burger te verzoeken opzij te gaan (bijvoorbeeld hulp bij brand of ongeluk of het ingrijpen bij een uit de hand gelopen ruzie en vraagsteller werkt politie tegen omdat die in de weg staat mag dat, als dit allemaal niet het geval is dan mag dat niet, dan hebben we het over misbruik maken van je functie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De politie hoeft geen respect de 'verdienen'. Het is gewoon de wet dat je aanwijzingen van het 'bevoegd gezag' moet opvolgen. Wat jij zelf van de politie vindt heeft daar weinig mee te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een agent duwt niet zomaar... want een klacht wordt serieus genomen.
En om nou te vinden dat die agent excuus moet aanbieden betekent dat de vraagsteller gelijk heeft... Volgens jou dan! en je was er niet eens bij !!!
De politie vraagt je niet zomaar om weg te gaan. Dan moet er iets aan de hand wezen. En als jij op dat moment het politiewerk hinderde kan de politie je vragen om weg te gaan/afstand te nemen. Als je hier geen gehoor aan geeft kan de politie je wegduwen. Maar als er verder niets aan het handje was, was er ook geen aanleiding jouw op deze manier te behandelen. We zien wel vaker dat sommige agenten denken dat ze alles maar kunnen maken omdat ze bij de politie zijn. Ze zijn daar ook niet allemaal engeltjes hoor. Vaak is het jouw woord tegen de agent, ambtenaar in functie. En dan weegt het woord van de agent vaak zwaarder. Wat ook een bullsh*t regel is trouwens.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is geen bullsh*t regel, omdat je bij de politie een eed of een belofte aflegt. Maak je als Ambtenaar daar misbruik van, dan kun je veel harder gestraft worden dan burgers.
Met zachte hand mogen ze je verplaatsen. En indien nodig, GEPAST geweld gebruiken.

Overigens, als de politie dit vraagt, zal dit wel een reden hebben.. Dat kan zijn dat ze iets meer overzicht hebben op een situatie die kan gaan escaleren, of voor jouw eigen veiligheid.
Als je dan brutaal blijft staan voor de kroeg, kunnen ze het idee krijgen dat jij dronken bent en daardoor eigenwijs en dwars gaat lopen doen, 'politietje pesten'. Dan hoef je niet te verwachten dat ze met je een discussie aangaan, maar zorgen ze er gewoon voor dat jij ergens anders gaat staan.

Aangifte doen heeft geen zin, niemand zal hier iets mee doen.
12 jaar geleden
Het ging waarschijnlijk om irritante geluidsoverlast veroorzaakt door jou.
Bellende mensen kúnnen (lang niet allemaal, hoor) soms een keel opzetten waarbij het lijkt alsof ze de persoon aan de andere kant v.d. lijn van de verbrandingsdood proberen te redden, door die met schreeuwende aanwijzingen naar een nooduitgang proberen te leiden. Dit soort superhelden hebben vaak niet in de gaten dat het voor omstanders al heel wat minder interessant wordt (om die hoeveelheden decibels aan te horen) als het níet om levensbedreigende situaties gaat, maar om, pak 'm beet: "DIE ENE VAN "HART VAN NEDERLAND" DUR HAAR ZO LEUK HAD ZITTEN, GISTERENAVOND!"
Probeer wat gedempter te praten, of ga uit je eigen 10 meter verderop staan.
Jij intimideert met geluid, en hij met zijn schouders. Het hoort alletwee niet, denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is de toegevoegde waarde van dit antwoord ? dat je mag duwen als je hard in je telefoon praat ?
Antwoord is simpel: Ja dat mag

U dient een sommering van het bevoegd gezag aangaande de openbare orde en veiligheid direct op te volgen.

De beoordeling of dit verzoek juist was is niet aan u maar aan de agent. Als hij inschat dat u daar weg moet, moet u daar weg.

Het een zet geven de goede richting in is dan de tweede actie. De derde is in de boeien en de auto in.

Overigens kan ik mij de irritatie van een agent wel voorstellen als zo een arrogante type weigert te luisteren om zijn telefoongesprek even af te maken.
En morgen met ons allen zeuren dat ze zo slapjes doen tegenwoordig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, dat mag niet. Ik zal echt even de tijd nemen en een klacht indienen want de politie denkt tegenwoordig dat hun alles kunnen (ze worden steeds brutaler) ik zal lekker een klacht indienen, want dit kan echt niet langer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en de klacht houdt in ? ik werd geduwd toen ik niet aan de kant wilde gaan omdat ik stond te bellen voor een kroeg waar wat aan de hand was want de politie was al aanwezig ?
geloof me die agent duwde vast niet omdat hij er zin in had!
Do not fight fire with fire, als jij wordt geduwd, moet je duidelijk en objectief zeggen waar je mee zit, wat je ethische achtergrond is en waarom jij vindt dat de politie je niet mag duwen. Hier kunnen zij vervolgens begrip voor opbrengen en zullen zij jou belonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ergens is dit een vrij logische handeling van de politie. Waarom zou je wachten met vertrekken, als je toch handsfree belt?! Hiermee heb je de agent uitgedaagd. Je zegt zelf dat het niet goed viel bij de agent. Misschien 'tilt de agent er zwaar aan', maar de agent heeft ervaring en weet dat je in zulk soort zaken streng naar voren moet komen en dat ze echt geen tegenspraak verwachten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Politie mag duwen nadat jij een bevel hebt geweigerd.

Zeg nu zelf, in tijden van draadloze telefoon is jouw opmerking ook niet meer relevant, toch?
Dus kan jij voor jezelf toch wel bedenken dat jouw smoes om te blijven staan niet ontvankelijk wordt verklaard?

Wellicht hoor je dit niet graag maar ik schrijf het toch.
Als jij al iemand wil aanspreken op dit voorval dan ga je volgens mij best voor de spiegel staan en wees dan eens héél erg eerlijk met jezelf.
Was dit nou écht nodig geweest?
Vind je zelf niet dat je dit conflict had kunnen vermijden door gewoon weg te gaan toen de politie dat eerst nog gewoon vroeg?

Let wel, ik begrijp jou hoor, iedereen stelt zich vroeg of laat wel eens provocerend op tegenover iemand die gezag uitoefent.
Punt is dan wel dat je dat nadien op zijn minst voor jezelf moet kunnen toegeven.
Want...
je haalt hier helemaal geen prijzen mee, dat merk je wel aan de antwoorden en reacties op jouw vraag, toch?

Succes ermee!