Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er plannen om Den Haag officieel hoofdstad van Nederland te maken?

Amsterdam is (zelfs volgens de grondwet) de hoofdstad van Nederland. Maar dat is absurd want Den Haag heeft alle kenmerken van een hoofdstad: regering en parlement zetelen er, de koningin woont er en er zijn allerlei belangrijke internationale instellingen.
Ik vind het verwarrend voor buitenlanders en beledigend voor de Hagenaars dat hun stad niet de hoofdstad mag heten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
849

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee die plannen zijn er niet en ik weet niet waarom het belegend is voor de hagenaren. Amsterdam is de hoofdstad van Nederland en Den Haag is de regeringszetel. Het is niet verwarrend voor de buitenlanders want die weten dat allemaal niet.
(Lees meer...)
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet uit betrouwbare bron dat gidsen het moeilijk uit te leggen vinden. Ze krijgen daar wel degelijk vragen over.
nee die zijn er niet en gelukkig ook niet, het is namelijk nogal onzinnig,
bij deze vraag ( http://www.goeievraag.nl/vraag/amsterdam-hoofdstad-nederland.73974 ) lees je waarom amsterdam de hoofdstad is, bovendien kennen de meeste buitenlanders alleen amsterdam en niet den haag, dat zou pas verwarrend worden. ook als de koningin een keer zou verhuizen, zou de hoofdstad dus gelijk weer moeten veranderen? nee astjeblieft niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding