Als er veel bedrijven failliet gaan komt er minder belastingsgeld binnen, hoe word dat opgelost?

De regering is ook een bedrijf,gaan die nu ook sponseren om aan geld te komen?En als dat zo is,wat voor tegenprestatie moet Nederland dan weer leveren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja, er komt natuurlijk minder geld binnen. Nee, ze gaan niet 'sponseren', maar...., bezuinigen! Zo werkt dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
belastingen verhogen is ook een mogelijkheid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sponsoring van bedrijven leidt alleen tot naamsbekendheid en voor Nederland heeft dat op de binnenlandse markt dus geen zin.
De regering investeert in infrastructuur en dat is niet onverstandig op een moment dat b.v. de wegen niet maximaal worden benut.
Voor de rest houdt de regering de adem in, in de hoop dat de overblijvende bedrijven en de nieuwkomers ons weer op het niveau van voor de crisis brengen.
We kunnen dus alleen maar bidden en hopen dat die bedrijven dat redden voor de regering in ademnood komt.