Als de politie zegt dat ze niet weten hoe de verdachte er aan toe is weten ze het dan ook echt niet?

Dan bedoel ik dat er een verdachte ernstig gewond is geraakt. Deze ligt dan in het ziekenhuis en de politie zegt dan dat ze nog niets over de toestand van de verdachte kunnen zeggen. Is dat dan ook echt zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De politie is in dit geval afhankelijk van de informatie die ze van artsen krijgen, zolang iemand nog onderzocht wordt zal er geen duidelijkheid zijn.
Ook voor de politie niet, dus kunnen ze niets zeggen. Verder zal het afhangen van je relatie tot het slachtoffer of je die info uberhaubt krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, zelfs bij de schietpartij in Alphen a/d Rijn wist de politie niet hoe de gewonden eraan toe waren. Dit is in het onderzoek naderhand naar voren gekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (2)

Nee vaak wordt er "in het belang van het onderzoek" niks gezegd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn twee redenen waarom een voorlichter van politie dit zegt.

1 Hij weet het niet en wil het ook niet weten anders kan hij zijn mond voorbij praten.

2 Politie mag geen informatie over derde doorgeven in verband met de wet op de privacy, politie is net als ziekenhuizen gebonden aan deze regels, ook een ziekenhuis of een behandelend arts zal nimmer informatie verstrekken over een patiënt zonder toestemming van de patiënt zelf.