Waarom hebben wij eigenlijk nog een koningshuis?

Niet dat ik tegen het koningshuis ben hoor, maar ik zou wel eens willen weten waarom wij hier nog een koningshuis hebben, en wat voegt het op dit moment nog toe voor ons Nederland?

Zeker nu met alle staatsschuld zou het een hoop schelen, en kunnen deze mensen ook eens kijken hoe het is om een normaal leventje te lijden.

Aan de andere kant vind ik het wel wat hebben, maar snap gewoon het nut niet zo.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ha, die SaSoeMa; Als we de monarchie zouden vervangen door een republiek zit je om de paar jaar met een president die uiteindelijk misschien nog wel meer kost. In de meeste republieken genieten de ex-presidenten namelijk nog een levenslang pensioen, hebben bewaking, vliegen op kosten van de staat, enzovoorts. Dat er op het koninklijk huis het nodige kan worden bezuinigd ben ik het wel mee eens, maar een republiek is ook de oplossing niet.

Stukje nostalgie waar we zuinig op moeten zijn! En tuurlijk kost het een paar euro per Nederlander per jaar, maar een President is ook niet gratis! Vind het wel een bepaalde status van het land!

Een gewoon leventje leiden mag van mij.Ik heb nog nooit een troonrede gezien die echt met een vrolijk bericht was.Dan denk ik, als je daar dan zo'n dag moet houden omdat het traditie is.Stel je nu eens voor dat ze ook de mexicaanse griep krijgen met z'n allen, wat dan?Kan maar zo volgend jaar op prinsjesdag zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100