Hij was niet principieel tegen kernenergie (wel tegen concurrentievervalsing).
In een interview wat het algemeen Nijmeegs studentenblad (ALS) in 2001 met hem had zij hij het volgende.

...‘Punt drie is het energiebeleid. Als de liberalisering van de energiemarkt verder doorgaat: Borssele open en een studie naar een tweede kerncentrale. Wij halen nu een kwart van onze energiebehoefte uit kerncentrales in Frankrijk en Duitsland, dan kunnen we onze eigen energieproducenten niet vertellen dat ze geen kernenergie mogen produceren. Of we kiezen voor een niet-kernenergiestroom, maar dan komt er hier ook geen procent kernenergiestroom meer naar binnen...