Wat is het standpunt van de spaanse regering tegenover kernreactoren en kernenergie?

Ik ben voor school op jacht naar alle informatie omtrent het beleid over kernenergie van landen, en in een debat moet ik Spanje als rol aannemen.
De landen waar het om draait zijn:
- Spanje
- Duitsland
- Ierland
- Engeland (Verenigd koninkrijk)
- Ierland
- Polen
- Frankrijk
- Italië
De neutrale informatie is niet moeilijk te vinden, ik weet nu precies waar welke reactor en hoeveel hiervan in elk land staan, maar hoe deze landen er zelf tegen overstaan is voor mij niet te vinden..
Als je wat weet of je vindt wat op het internet, wil je dan alsjeblieft zeggen hoe je dit weet of als het kan de bron geven, het is cruciaal dat de informatie waarheidsgetrouw is.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

In de jaren tachtig besloot de Spaanse regering tot uitfasering van de bestaande kernreactoren. Alle reactoren moesten na 40 jaar worden ontmanteld. In februari 2011 is uit de 'Ley de Economia Sostenible' (de wet duurzame economie) echter de passage verwijderd over de maximale levensduur van veertig jaar waardoor de centrales een vergunning voor levensduurverlenging kunnen aanvragen.

Bronnen:
World Nuclear Association
OECD-NEA
World Nuclear News
NucNet