heb je als militair bijvoorbeeld bij de marechaussee een blauw pak,camouflage pak,al die soorten kleding en materiaal?

is dat materiaal en kleding dan ook van jou of in bruikleen,
mag het thuis in je eigen kleding kast?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ondergoed is van jezelf. Je uniform moet je weer inleveren als je uit dienst gaat, of als je het wilt ruilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat bedoel je met ruilen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je langer voor defensie werkt dan slijten je spullen, je groeit eruit, het is aan vervanging toe. Je miet dan je oude pak bv onleveren, en sat wordt dan geruild voor een nieuw.
Bij de landmacht krijg je een camouflagepak. Ook krijg je een 'net pak' dit wordt een Dagelijks Tenue genoemd (al heb je dit juist niet dagelijks aan). Dit moet je aantrekken bij officiële gelegenheden. Je krijgt al het materiaal in bruikleen. Kleding en schoenen wordt aangemeten. Als je de dienst uitgaat moet je alles weer inleveren.
Bronnen: