Kan ik iemand aanklagen die uitspraken doet op t.v?

Gisteren zag ik op tv toevallig het progamma wegmisbruikers. Een man van Turkse afkomst rijdt meer dan 150 (100 toegestaan) en wordt aan de kant gehaald.

Deze man wordt verteld dat zijn rijbewijs wordt ingenomen. De man begint te schelden tegen de agenten en maakt meermaals de opmerking: "jullie zien een Turk in een S klasse en nemen gelijk zijn rijbewijs in". gevolgd door: "Nederland is een kut land en een jullie zijn een kut volk. Jullie pesten alleen maar een Turk." Ook was hij van mening dat de meting niet klopte en dat het gelogen was.

Doordat deze man stelselmatig de woord jullie en Nederlands volk gebruikt kan ik mij dus voelen aangesproken door deze man, hij schreeuwt immers dat wij "Nederlanders" hem altijd discrimineren.

Aangezien ik Hollander ben kan ik mij dus aangesproken voelen en door hem over één kant geschoren voelen. Hij spreekt dus ook dat ik hem discrimineer.

Het gaat mij dus om het principe, deze man schreeuwt namelijk tegen een volk, opmerkingen tegen een volk. Ongeacht de zwaarte hiervan is dit toch discriminatie.

Toegevoegd na 3 uur:
Ben blij verrast dat gv'ers de kern van de vraag zin, los van het feit welk belang ik erbij zou hebben!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Aangezien deze Turk ook meerdere malen uitsprak dat hij 'dit kut land' maar moest gaan verlaten was ik eigenlijk opgelucht...

Maar gezien het feit dat iedereen over je valt als je Hans Teeuwen citeert: "Iedereen praat altijd wel over de Joden enzo. Terwijl, nou éh. Die Duitsers dat waren ook geen lievertjes!" (Hard&Zielig) omdat je dan schijnbaar de 'Holocaust' zou toejuigen. Dan ben ik van mening dat je deze Turk succesvol zou kunnen aanklagen...

Maar op welke grond moet je even aan je advocaat vragen. Aangezien het feit dat de Nederlandse rechtsstaat van mening is dat een meerderheid niet gediscrimineerd kan worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk dat de intensieve volger van deze vraag begrijp waarom!

Andere antwoorden (20)

ach, d'r zijn wel ergere dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vroeg mij hetzelfde af.
Daarnaast vroeg ik me af waarom hij hier dan überhaupt blijft als we toch allemaal kutvolk zijn.
En ik vroeg me af hoe hij denkt dat een agent in het donker vanaf een afstand van minimaal 50 meter kan beoordelen dat er een turk in die mercedes zat.

Maar om terug te komen op je vraag. Je zou naar het politiebureau kunnen gaan om aangifte te doen tegen deze man. Je stuit hier echter op enkele problemen, de belangrijkste daarvan lijkt me het feit dat je geen naam en adres van deze man weet, wat toch wel handig is als je een aangifte doet.
Daarnaast vraag ik me af of er een agent is die deze aangifte serieus wil nemen.

Troost je maar gewoon met de gedachte dat de man in kwesite een heel flinke boete gehad heeft (waarschijnlijk eerder verhoogd wegens beledigen van ambtenaren in functie dan verlaagd) en enige tijd niet heeft mogen scheuren in zijn S-klasse.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft de naam & adres niet te weten om aangifte te doen. Daarnaast is er genoeg bewijs, dus dat is in je voordeel. Maar waarschijnlijk seponeert het OM de zaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanwaar heb jij dat minnetje nu weer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
was dat geen s klasse gti
gordijntjes
trekhaak
imperiaal
Hoe zou dat nu komen dat die man zo veel ergernis heeft tegen de inwoners van het land waar hij in woont. En misschien is hij zelf wel Nederlander.

Misschien door personen als Geert Wilders, die immers ook generaliseert en schreeuwt tegen een volk.
Actie geeft reactie.

De actie van de meneer geeft een reactie op jouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
waarom in dit soort gevallen nou toch altijd de schuld bij een ander proberen te zoeken? Zou het niet gewoon een oridinaire agressieve Turk kunnen zijn? De verantwoordelijkheid voor zijn uitspraken en handelen ligt voor de volle 100% bij hemzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1... En voor iemand die hier volgens zijn eigen woorden al 30 jaar is sprak hij verdomd slecht Nederlands...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk ligt verantwoordelijkheid bij jezelf en bij hem. Maar sommige mensen zijn nu eenmaal gevoeliger voor een ander zijn acteren. Die blijven altijd de schuld aan een ander te geven. Wat ik wil aangeven is dat we eens niet een struisvogeleffect moeten aannemen en niet onze kop in het zand steken.
Dat wij zelf een oorzaak kunnen zijn van de ander zijn gevoel.
Ik wil niet de schuld bij een ander proberen te zoeken. Ik wil de schuld in onszelf zoeken. Hoe zou jij het vinden als je naar bijvoorbeeld Canada wilt verhuizen. Je werkt daar dan al een paar jaar, maar nog altijd kotsen de canadezen jouw uit, omdat je er raar uitziet, rare gewoontes hebt, en niet vloeiend de taal kent, met een raar accent. Jij met je hagelslag. Een aantal Nederlanders kotsen vanaf het moment dat zij in ons land zijn deze mensen uit. In onze houding, onze uitspraken, in alles.
Maar wij steken onze kop in het zand. Wij zijn zuiver, wij hebben niets gedaan, wij doen niets. Het is zij, alleen zij.
Wij wijzen met 1 vinger, maar ook met 3 vingers naar onszelf. Dus ik herhaal waar ik mee begon:
"Hoe zou dat nu komen dat die man zo veel ergernis heeft "
??????????????
paulus811
14 jaar geleden
Voor iemand die uitgekotst wordt, reed ie toch in een knap duur karretje. Een dergelijke benz kost al snel 150.000 euro. Aan z'n uitspraken te horen was het geen captain of industry.... En waarom blijft ie dan 30 jaar in Nederland? Niemand verplicht hem om te blijven in dit k.tland en ik weiger de schuld bij onszelf te zoeken. Turken worden helemaal niet uitgekotst, als we dat maar blijven roepen, gaan ze het op een gegeven moment nog geloven ook. Ze doen gewoon mee en moeten leven naar onze regels. Een van die regels is een maximum snelheid van 100 op de snelweg en dan is het gewoon ongepast om zo te reageren als je daar met 160 overheen raast. Punt uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@gdanonym: Misschien kan je direct met hem mee het land uit, want daar dreigde hij ook mee... @paulus: Mijn steun heb je...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je weigert naar jezelf te kijken, kan je niet oordelen waar de schuld zit. Je kan dan geen conclusie trekken als je niet ook je eigen invloed onderzocht hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die schuld zit in ieder geval niet bij mij, aangezien ik deze mening al zeker 30 jaar verkondig. En zeer zeker toen ik 20 jaar terug bij die Marokkaan zijn strottenhoofdje had dichtgeslagen... Feit blijft gewoon dat jij de uitspraken van de bewuste Turk goedpraat, omdat er een bepaald figuur een partij leid in de politiek! Dan heb jij inderdaad het IQ van een TFT-scherm als je het door de politieke carrière van Geert Wilders goed keurt dat een Turk een ambtenaar in functie kan beledigen. En dit omdat hij zelf in een Mercedes S-klasse 164 km/u rijd en gecorrigeerd zijn rijbewijs moet inleveren wegens een snelheidsovertreding van 59 km/u... En daar komt bij dat ik net op uitzending gemist niet heb kunnen zien/horen dat de bewuste Politieman de Turk de woorden als 'Kut volk', of 'Kut land', of 'Leugenaar' in de mond heeft gelegd... Er is sprake van een verkeersovertreding en daarvan gaat een Turk door het lint, terwijl hij zelf het gaspedaal ingetrapt heeft...
paulus811
14 jaar geleden
gdanonym, als ik jou nou een enorme dreun verkoop, wie is daar dan schuldig aan? Ik toch en helemaal niemand anders? Of vraag je je dan af of ik misschien wel slecht behandeld ben? De camerabeelden laten een agressieve Turk zien die zijn emoties niet in de hand heeft en in een auto rijdt waarvan half Nederland zich afvraagt waar ie van betaald is (ja dat is zo, geloof me maar). Eerst de onschuld spelen en dan in een tirade uitbarsten die hem in zijn zo geliefde Turkije op mistens een jaar cel en tien stokslagen zou komen te staan. Daar zijn jij en ik echt niet schuldig aan. Je mag het voor hem opnemen hoor en ik respecteer jouw mening, maar ik deel hem absoluut niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@paulus811... die Turk was ordinair en agressief ... net als Wilders en menig andere Hollander.
Het is gewoon nooit goed te praten als je zo'n bek opzet, wat er ook uitkomt aan beledigingen. Wie je ook bent of je nou Jan heet of Hassan... Als je te hard rijd, rij je te hard, klaar! Mond houden en boete betalen... Wat heeft dat nou toch allemaal weer met iemands afkomst te maken? Toevallig was dit een Turk die over ons loopt te schelden, voor t zelfde geld heb je een Nederlander die een allochtone agent tegenover zich heeft en die scheld hem weer verrot met hetgeen hem kan kwetsen, bijvoorbeeld zijn afkomst. Het is dus over en weer. Altijd. En trouwens, mijn buurman is oerhollands, rijd ook in een dikke vette, bijna nieuwe Mercedes en zit de hele dag op zn reet, heb m nog nooit wat zien doen!? hoe komt hij aan het geld daarvoor? Dat zjin opmerkingen die nergens op slaan... en wat niemand wat aangaat.
paulus811
14 jaar geleden
bq24, ik noemde de afkomst van de persoon waar het over gaat, omdat dit ook in de vraag staat en ik het dus relevant vindt. Bovendien gebruikte hij het woord 'k.tvolk' en dan voel ik me aangesproken door iemand die zich daar kennelijk niet bij thuisvoelt. En je kan de boel omdraaien, maar ik reageerde op de vraag en die gaat over deze situatie. En geloof me maar dat ik het absoluut afkeur als een autochtoon een allochtone agent afkaffert, maar dat is de casus niet. En zelfs de politie is geïnteresseerd tegenwoordig in hoe dergelijke dure auto's gefinancierd zijn, waarom mag ik me dat niet afvragen dan? Ik vraag m toch niet persoonlijk om een antwoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is het nu het probleem, deze man verwijt alles en iedereen dat hij wordt gediscrimineerd, moeten we ons in kunnen inleven, en dat doen we. Want die agent laat zich helemaal verrot schelden voor leugenaar uitmaken én het land waar hij voor werkt belachelijk maken. Dat doet de agent omdat we de gevoelens moeten respecteren van de mensen, omdat we moeten kunnen inleven in hem. Maar ondertussen doet de man, alles wat hij de "Hollanders" verwijt dus zelf, en dat is het probleem! En blijkbaar begrijp je dat dus niet anders zo je een iets genuanceerder antwoord geven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ongeacht of die turk wel of niet gediscrimineerd werd hij sprak zichzelf tegen door eerst te schreeuwen dat hij een eerlijk mans was die nog noooit met de politie in aanraking geweest was en naderhand te schreeuwen dat hij de betreffende beamte kon omdat hij kind aan huis was op het politie bureau was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*jou, gdanonym
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Starbless, Zij zeggen: "‘Kut volk’, of ‘Kut land’, of ‘Leugenaar’"
"Nederland is een kut land en een jullie zijn een kut volk" Wat doet dit met ons. Wij voelen ons aangevallen, in onze eer getrapt. We willen ze het liefst terugschoppen naar hun land, in elkaar beuken.
Zie alle reacties op deze vraag. (en de vraag zelf) Wat zeggen wij: "Kut Marokkanen, klote buitenlanders"
Jij doet dit al 30 jaar en 20 jaar geleden al iemand op zijn bek geslagen.
"zeer zeker toen ik 20 jaar terug bij die Marokkaan zijn strottenhoofdje had dichtgeslagen" En wij doen niets, de schuld zit niet bij jouw?
"Die schuld zit in ieder geval niet bij mij"
Jij bent al 30 jaar bezig met dit.
JIJ BENT SCHULDIG. Wij zijn begonnen. Met onze uitspraken. Al vanaf het moment ze naar ons land zijn gekomen. Starbless, jij hebt je bijdrage in dit geheel.
Jij bent schuldig dat onze maatschappij zo naar de klote is. Het had allemaal anders kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@gdanonym: Dat kut marokkaantje sloeg met een biljard keu. Maar dat even ter zijde... En verder ben ik schuldig aan het geen ik doe en NIET AAN HET FEIT DAT EEN TURK ALS EEN MONGOOL TE KEER GAAT TEGEN EEN AMBTENAAR IN FUNCTIE!!!(...) Maar nu je het er toch over hebt: Wie is er schuldig aan het feit dat de tweede en de derde generatie allochtonen zo slecht Nederlands spreekt?
Wie is er schuldig aan het feit dat diezelfde allochtonen een stuk crimineler zijn?
Wie is er schuldig aan het feit dat ik als ondernemer en met mij nog vele tientallen ondernemers erg veel last hebben van drugs dealende allochtonen?
Wie is er schuldig aan het feit dat ik als ondernemer en met mij nog vele tientallen ondernemers erg veel last hebben van allochtone pooiers?
Wie is er schuldig aan het feit dat ik als ondernemer en met mij nog vele tientallen ondernemers erg veel last hebben van chanterende allochtonen?
Wie is er schuldig aan het feit dat ik als ondernemer en met mij nog vele tientallen ondernemers erg veel last hebben van bedreigende allochtonen? Zijn wij daar soms ook schuldig aan? Want wanneer wij aangifte willen doen krijgen we vrij standaard te horen: "Maar u kunt geen aangifte doen want u mag niet discrimineren!" En dan vind jij het vreemd dat het gros van de PVV stemmers ondernemers zijn? Want Geert Wilders heeft gewoon gelijk. Die allochtone crimineeltjes direct terug naar het land van herkomst deporteren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitgeraasd? Wie is er schuldig dat onze eigen kinderen oncontroleerbaar zijn. Nu kan je weer verder.
paulus811
14 jaar geleden
gdanonym, ik vind de reactie nog mild na de nogal grove en ongepaste beschulding aan het adres van Starbless. Ik geloof dat jij maar niet wil inzien dat veel autochtonen en vooral ondernemers de buik vol hebben van rovend, spugend en scheldend tuig uit het Rifgebergte. Nog even de feiten; Marokkanen komen 17x vaker met de politie in aanraking dan autochtonen. Is zeker allemaal onze schuld? De multiculturele samenleving is ons door de strot geduwd en nu moeten we braaf ons mond houden en vooral politiek correct blijven. Als we niet uitkijken verven we straks zelfs de zwarte pieten blauw, want stel je voor..... Ik stop met de discussie, nog even en we verlagen ons tot wegmisbruikers niveau. Dat moeten we niet willen op GV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Paulus811, Ik geloof niet in hard tegen hard. Dan wordt het alleen maar harder. Als iemand harder wordt, wordt ik juist zachter. Door wie is die multiculturele samenleving in onze strot geduwd? Is het dan niet beter om op hem boos te worden.
Hoeveel blanke kinderen staan aan de straat. Oncontroleerbaar, verlaten door de ouders.
Heeft het niets te maken. De symptomen zijn dezelfde. Dus de oorzaken ook.
Ja wij zijn schuldig. Misschien niet die ene gebeurtenis, maar waarom die persoon die gebeurtenis aangaat, wij zijn de oorzaak van zijn ergenis, zijn boosheid.
"Dat kut marokkaantje sloeg met een biljard keu. Maar dat even ter zijde…"
WAAROM SLOEG HIJ MET EEN KEU. Echt niet omdat hij dacht: nu even slaan. Hij moet een reden hebben gehad. En die reden, daar zoek ik naar.
Starbless zegt dat niet. Maar we zijn weer 1 stapje verder.
Hij sloeg de Marokkaan, Die hem sloeg met een keu, ........? Laten we toch eens verder kijken dan alleen gedrag. Er zit zoveel meer. Ook onze invloeden.
paulus811
14 jaar geleden
nou vooruit, nog één keer. De multiculturele samenleving is ons door de strot geduwd door de linkse politieke kliek met de Partij Van De Armoe voorop. Het is begonnen met het binnenhalen van gastarbeiders met de irriële gedachte dat ze na de klus weer naar eigen land zouden terugkeren. Het omgekeerde gebeurde echter, opa, oma neven nichten, het hele dorp kwam (en komt nog steeds) naar het paradijs dat Nederland heet. En nu zien we weer hetzelfde gebeuren met Polen en andere oostblokbewoners. Ze willen niet meer weg. Nou woon ik in de buurt van Rotterdam en zie ook daar weer de negatieve gevolgen van. Zuipende, rovende, skimmende en zich nergens iets van aantrekkende bendes die de boel verzieken. Wederom bedankt linkse politiek! Ik zat onlangs in een bar een biertje te drinken. Zit er tegenover me een Marokkaan die riep 'he k....rl.l, wat zit je te kijken', echt volledig uit het niets. Toen ik er iets van wilde zeggen zei de barman 'doe maar niet, straks komen ze met een hele groep de boel kort en klein slaan'. Ik zat inmiddels op t kookpunt... Vind je het dan echt gek dat mensen een hekel krijgen aan dat soort figuren? En ik ben echt geen rascist, ik werk met mensen uit de hele wereld en kook soms zelfs Marokkaans. Maar wat ik en Starbless beschrijven is helaas tegenwoordig meer regel dan uitzondering. Daar zijn wij en jij ook niet, echt niet schuldig aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Paulus811, Ik ben van na die tijd, dus nuttige info dat de PvdA dit heeft gedaan. Bedankt hiervoor. Over je eigen ervaring:
"
Ik zat onlangs in een bar een biertje te drinken. Zit er tegenover me een Marokkaan die riep ‘he k….rl.l, wat zit je te kijken’, echt volledig uit het niets. Toen ik er iets van wilde zeggen zei de barman ‘doe maar niet, straks komen ze met een hele groep de boel kort en klein slaan’. Ik zat inmiddels op t kookpunt…
" Voor jouw kwam die opmerking uit het niets. Voor hem triggerde er iets.
Klopt het dat je zat te kijken? Het lijkt me dat dat waar was.
Waar keek je naar, wat dacht je toen? En belangrijker hoe keek je (en dat kan je nu net niet van jezelf zien). De uitstraling. De intentie.
Niet dat hij daarvan over de rooie moet gaan, maar al die hollanders die zo kijken...
Het zijn toch ook al die Marokkanen die zo kijken. Daar hebben jullie nu meer dan zat van. Nu omgekeerd ook. Wat maakt jou nu superieur dat alleen jij geldt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@gdanonym: Dus jij wilt weten waarom er met een biljardkeu geslagen is? Ga er dan maar voor zitten, want dit ga je niet leuk vinden... De Marokkaan in kwestie bedreigde mij en ieder meisje bij mij op school die weigerde om wille van zijn geloof een hoofddoek te dragen. En als kleindochter van een oud SS officier ga ik voor niemand een hoofddoek dragen. En al helemaal niet voor iemand die de taal niet spreekt. En dit is waarom ik door die Marokkaan ben geslagen met een biljardkeu. Hij heeft alleen de verkeerde voor zich gehad. Want hij eet sinds 1988 door een rietje... En dan valt in 2004 iedereen over Rita Verdonk omdat er 26.000 uitgeprocedeerde assielzoekers het land moeten verlaten. Hetzelfde jaar, waarin Theo van Gogh werd vermoord, omdat hij het woord 'geitenneuker' in een column had gebruikt in een krant die door half Nederland gelezen wordt. En hetzelfde jaar, waarin Geert Wilders partijgenote Ayaan Hirsi Ali steunt in haar film Submission. En daarom wordt Geert Wilders beveiligd. En daarom wordt Rita Verdonk beveiligd. En daarom wordt Ayaan Hirsi Ali beveiligd... En dan ga jij mij verwijten dat een Turk geheel legitiem als een mongool tekeer mag gaan tegen een ambtenaar in functie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Starbless, je ben een meisje. Sorry niet in de gaten gehad. SS-officier, je hebt dus ook een historie? Natuurlijk moet jij geen hoofddoek dragen. Maar ook dit is nog steeds gedrag. Er moet nog dieper gekeken worden.
De volgende vraag en deze is moeilijker: Waarom wil die Marokkaan dat iedereen een hoofddoek ging dragen? Zeg eens eerlijk, is het niet zo dat die turk van deze vraag en zijn reactie, jouw deed herinneren aan jouw eigen gebeurtenis en de emotie die daar toen was?
paulus811
14 jaar geleden
Kom nou toch op zeg, zet de wereld toch niet steeds op z'n kop en stop met zelfbedachte argumenten als zou ik me superieur voelen. Accepteer het feit dat er griezels zijn die een confrontatie uitlokken voor hun eigen fun. Als dat fenomeen echt nieuw voor je is, moet je haast wel in een andere wereld leven. Of abonnee van een krant worden. Als ik in een bar zit en aan de andere kant zit ook iemand dan zie ik diegene soms. Is dat nou werkelijk zo idioot en reden om mij een k.nk.rl.l te noemen? Ik had dat randfiguur daarvoor niet eens opgemerkt, maar hooguit onbewust gezien en misschien, heel misschien wel aangekeken. Nou en? Wat dan nog? Bel de verstandelijk gehandicapte jongen in Capelle a/d IJssel eens op die inclusief zijn moeder twee weken geleden door 12 man in mekaar is gerost, omdat hij zat te mompelen en het tuig dacht dat ie zich met hun gesprek bemoeide. Zeg dan gewoon eens net zo krom als nu "ja, maar jij zat te mompelen dus jij bent fout want dat triggerde die jongens.". Doen! Nu zet ik echt een punt achter mijn inbreng in deze discussie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Feit blijft gewoon dat de desbetreffende Turk 164 km/u over de snelweg reed en dit gecorrigeerd 59 km/u te hard was. En daarom moet hij gewoon zijn rijbewijs inleveren... Einde discussie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@gdanonym Even reageren op jouw opmerking:...Echt niet omdat hij dacht: nu even slaan. Hij moet een reden hebben gehad. En die reden, daar zoek ik naar... Een vriend van me uit Eindhoven heeft in de buurt ook wat van die "respectabele mede-landers" uit het rifgebergte wonen.
Hij kwam pas met zijn fiets thuis en kreeg van deze "respectabele lieverdjes" te horen dat ze zin hadden hem in elkaar te slaan.
Hij reageerde met "Liever niet". Blijkbaar was dat een zeer discriminerend antwoord, want er werd daadwerkelijk geprobeerd hem een tik te verkopen.
Nu begrijp ik dat die vriend van me uiteraard niet het gore lef had moeten hebben om zich uberhaupt in de buurt van zijn eigen huis te bevinden, maar toch...
De ervaring leert me dat dat soort lieverdjes doorgaans niet veel redenen nodig heeft om uit te halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Starbless, ja feit, goed dat het rijbewijs ingenomen is. Daar ging het niet over, het ging over het schelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het ging over het schelden. Hoeft hij niet te doen. Hij is fout, de enige die hij zou moeten uitschelden is zichzelf, dat doe ik ook altijd als ik weer een bon gekregen heb, dan scheld ik mezelf uit dat ik niet beter uit mijn doppen heb gekeken, meestal kun je die flitsers al van grote afstand zien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Algemeen voor iedereen. Dat schelden van die Turk is kennelijk een druppel geweest van een volle emmer. Mijn vraag is wat/wie bij hem elke keer een druppel in de emmer heeft geplaatst waardoor deze NU overvol is geraakt. Dat geldt dus ook voor iedereen en groepen die mensen in elkaar rossen. Waarom zijn die personen in de groep zo geworden (ik lees trouwens niet dat het buitenlanders waren)?
Als we dat weten, dan kunnen we het oplossen. Maar dan moeten we wel (durven) te kijken. Ook als dat opeens heel pijnlijk wordt. Laat gedrag eens los, het gaat niet om gedrag. Het gaat om emoties, niets meer en niets minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed C4th, heel goed van je.
Andere vraag: Wanneer begin jij te schelden, wanneer is voor jouw die grens bereikt? Met deze gebeurtenis heb jij geen associatie. Dus jij kan rustig blijven en naar jezelf toe. Net zoals @Starbless helemaal over de rooie gaat hier. Veel te overdreven, of niet. en anders waarom is dit niet erg voor haar en wel voor hem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gdanonym, Star is niet de enige die hierboven behoorlijk over de rooie gaat. Als ik eerlijk ben, ben ik het veel meer met haar eens dan met jou.
Hij heeft de fout gemaakt, dan is het ook zijn probleem. En dan ook nog eens glashard ontkennen dat hij zo hard gereden heeft en beweren dat iedereen hem wil naaien omdat hij een Turk is en in zo'n auto rijdt...
Hoe denkt hij dat de politie in godsnaam in het donker op een afstand van minimaal 50 meter kan zien dat meneer Turk is?? Nee, ik biljf erbij, als hij van dit k*tvolk afwil, dan moet hij gewoon lekker terug gaan naar waar hij vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dan toch zo graag dingen uit zoek. Zoek dan even uit waarom die 3 NEDERLANDSE, TURKSE en MAROKKAANSE jongens mij in de nacht van 23/24 oktober 1998 verkracht hebben. Nadat ze me om niks in elkaar sloegen en mij pas verkracht hebben toen ik voor dood op de grond lag en mij overigens ook voor dood op de grond hebben laten liggen... Misschien had ze het wel getrickerd dat mijn vader een salaris had van een aantal keer de Balkenende norm... Dit noemen ze nu MIERENNEUKEN wat JIJ aan het doen bent!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Starbless, nu snap ik je en je boosheid. Het spijt me dat je bent verkracht, het spijt me dat je dit hebt moeten vertellen zo hier op GV. Het spijt me dat je door een groep jongens zo door de grond geboord bent.
Het spijt me dat je dat al die tijd met je mee moet dragen.
Echt oprecht, het spijt me. Ik begrijp dat je boos bent.
Wees maar boos, richt die boosheid maar op mij als je wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allemaal, ik vind uit respect voor Starbless dat het nu genoeg is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat gdanonym verbannen dient te worden. En dat is mijn mening!
paulus811
14 jaar geleden
Nee, dat vind ik niet (jeetje, reageer ik toch weer). gdanonym heeft consequent de eigen mening verkondigd en is niet over de schreef gegaan. Dat die mening niet algemeen gedeeld wordt, ook niet door mij, doet daar niets aan af. Wel vind ik dat de reacties te ver zijn afgedreven van de oorspronkelijke vraag en dat reken ik ook zeker mezelf aan. Dus wat mij betreft haakt er niemand af.
Ik denk dat het lastig wordt om iemand aan te klagen die een uitspraak doet die niet persoonlijk tegen jou gericht is. Als dat zou kunnen zou het einde toch zoek zijn? IK denk dat je er maar niet druk om moet maken want het heeft toch geen zin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waarom zouden Moslims Wilders dan wel kunnen aanklagen wegens de film Fitna?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, das een goeie, je hebt gelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij was wel persoonlijk naar ons gericht.. Tenzij je geen Nederlander bent natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@rick: Ja, ben wel een nederlander maar hij noemde toch jouw of mijn naam niet, dat is wat ik bedoel... We kunnen anders alles wel persoonlijk opvatten....
Hij doet die uitspraken op dat moment tegen de politie die hem heeft aangehouden. Indien het zinvol is om deze uitspraken voor te leggen aan een rechter, zal dat gebeuren. Maar je kan er van opaan dat de omstandigheden zullen meetellen in de beoordeling en dan is de kans dat dit niet bestraft wordt wel erg groot.
itsme
14 jaar geleden
Heel herkenbaar. Ik weet niet of je er iets mee kan. Maar zie bron hieronder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je sterk zou staan. Niet met deze opmerkingen trouwens, omdat deze in geen enkele manier als kwetsend kunnen worden opgevat. Als ik tegen jou zou zeggen dat ik jou klote vindt, en vindt dat jij mij discrimineert dan zal er geen rechtbank zijn die je een straf oplegt. Dat is nou eenmaal vrijheid van meningsuiting. Maar op het moment dat het zaken zijn die wel strafbaar zijn om te roepen, dan maakt het volgens mij niet uit of dat een een op een situatie is, of een publieke situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe met je actie mee, maar het zal nog lastig worden om erachter te komen wie je aanklaagt. De politie zal je echt niet vertellen wie die agressieve Turk was. Maar kom je er wel achter, dan doe ik met je mee. Als een Nederlander dit over Turkije had geroepen, stond heel links Nederland op de achterste benen.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er persoonlijk geen belang bij, maar het zo (juist omdat het op TV was) een goed statement zijn. Ik ga er eens over nadenken....
Volgens mij zo je zo iemand inderdaad kunnen aanklagen wegens discriminatie. Ik vrees echter dat er heel veel mensen zullen zijn van bijvoorbeeld Marrokaanse afkomst die zullen denken: "Nu weet jij eens hoe het voelt om als volk over één kam te worden geschoren".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had de uitzending ook gezien en me ook behoorlijk gediscrimineerd gevoeld. Hoezo ontzag voor de politie, alsmede de agressie van zijn kant. Onbegrijpelijk dat de "heer" in kwestie geen bekeuring kreeg i.v.b. belediging. dit omdat woorden als eikels, kutwouten etc werden uitgesproken. Triest persoon deze "meneer", nog triester om voor te stellen hoe "meneer"thuis zou (kunnen) zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmmm,

Ik geloof dat we af en toe toch wel moeten accepteren dat mensen gewoon hufteriger worden en graag andere mensen de schuld geven.

Je neemt een boze man in een Mercedes op de televisie toch niet serieus? Er zijn wel ergere dingen in de wereld zeg... Het had net zo goed een Feyenoord-fan/ hooligan kunnen zijn die in Amsterdam opgepakt werd voor te hard rijden. Ik denk dat de desbetreffende agenten, het hele politie-corps, Amsterdam en al haar inwoners er niet al te best vanaf gekomen zouden zijn...

Je hebt er af en toe gewoon gekjes tussen zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij het hier een kut land met een kut volk vindt, dan rot hij maar lekker op! Graag in het eerste vliegtuig terug naar Turkije en nooit meer het land in laten komen.

Als het een Nederlander was die eenzelfde verkeersvertreding beging, zou er precies hetzelfde gebeuren. Dus waarom niet bij een Turk???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind inderdaad dat hij dat niet kan maken. Maar goed, domme dingen worden wel vaker geroepen. Daar hoef je het zeker niet mee eens te zijn. Of je hem kan aanklagen, probeer het gewoon eens.

Ik vind het daarentegen ook weer niet heel erg belangrijk. Als iemand met een politieke positie dat soort generaliserende onzin aan het verkopen is, heeft dat veel meer gevolgen en is dus veel erger.

Domheid is nu eenmaal niet verboden....wel vervelend, dat wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kunnen we bijvoorbeeld die maffe Wilders ook wel aan blijven klagen. Die schreeuwt tegen heel wat volken. En zo zijn er velen met hem. Toevallig was het nu een Turk, maar wie het ook was op dat filmpje, het is gewoon een kwestie van je hebt te hard gereden, betaal die boete klaar. Ik heb in dat programma ook zat Hollanders voorbij zien komen die allerlei argumenten en scheldwoorden naar voren gooiden uit boosheid of om maar onder die boete uit te komen.

Toevallig voel jij je nu aangesproken, je kan het proberen om hem aan te geven wegens discriminatie. Maar ik geef je weinig kans dat ze er iets mee kunnen. Als je zo eens hoort wat er bij elke flippende wegmisbruiker die aangehouden word uitkomt... dan krijgen we een dagtaak aan aangiftes van beledigingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou die idioot met zijn kampsjaak niet aanklagen.

Als dat je status is, die rijdende natte droom van nouveau riche, de wannebees, inderdaad de gemiddelde Turk, man man wat een leven heb je dan.

Goed dat het op TV komt. Ziet Nederland hoe deze paupers over ons denken.

Ik vond het een zielige en weer bevestigende vertoning.

Vraagje blijf ik wel houden.....

Stel dat ik aangehouden wordt door een marokkaanse of Turkse agent en zijn volk een "k$tvolk" noem en zijn land als zodanig bestempel * ?

Volgens mij sta ik dan meteen bij de Volkskrant op de voorpagina en wordt ik uitgemaakt voor rechts-extremist en hoef ik de komende tijd me niet te vertonen in de centra van de grote steden hier in NL.

* (zou ik nooit doen want het zijn beide geweldig mooie landen maar even ter vergelijking)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Lotus;

Een eenling begaat een fout, wordt betrapt en gaat daarop compleet uit zijn verschoning. Daarbij slingert hij een paar algemene onbeleefdheden tegen 'de Nederlanders' in de lucht. Goh. Nou. Poe. Als ik me door zo'n stuk onbenul al beledigd moet voelen, wat is dan het volgende? Moet ik dan ook Belgen gaan aanklagen als ze 'ons' beledigen vanwege de spreekwoordelijke krenterigheid? Als deze vent geen Turkse, maar een Nederlandse verkeershufter (want over zijn gedrag geen discussie) was geweest die zich net zo ongenuanceerd had uitgelaten zou waarschijnlijk niemand er hier een vraag over hebben geplaatst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om je korte vraag te beantwoorden: Ja, dat kan.

Verder discrimineert deze man ook (discriminatie wordt ten onrechte toebedeeld aan een minderheid, en dat is onjuist).

Om precies dezelfde reden vraag ik mij dan ook af waarom er nog geen enkele imam aangifte heeft gedaan tegen Mohammed B wegens het beledigen van de Islam en de Islamitische gemeenschap in Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n iemand is boos, en scheldt tegen alles en iedereen. Tegen de politie, die altijd hem moet hebben, of tegen een volk, die niet eerlijk zijn, of tegen de weergoden, die ons altijd tegen zitten. Je moet het vooral niet persoonlijk nemen, zo is het toch uiteindelijk niet bedoeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zulke k*t turken heb je ook wel eens. Maar niet elk turk is hetzelfde.!!
En heeft niks met politiek te maken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry maar ik denk niet dat je iets kan doen, aangezien wij hier in Nederland zoiets hebben als "vrijheid van meningsuiting" Dat deze Turkse man Nederlanders kutvolk is, is zijn eigen mening. Daar mogen en kunnen wij (helaas...) niks tegen beginnen.
Daarnaast mogen wij (vind ik) dan ook over deze turkse man zeggen dat ik heb een klootzak vind, vind ik dan ook vrijheid van meningsuiting...
Krom landje eigenlijk ;) maar goed je kan het proberen al ben ik bang dat je er weinig aan doet...