Is er door Turkije genocide gepleegt tegen Armeniers?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja eigerlijk wel Maar dat ontkent turkije

De Duitsers hadden nog veel geregistreerd waardoor er na de oorlog nog veel gegevens beschikbaar waren, de Turken hadden dat m.b.t. de Armeniërs of niet gedaan of de gegevens zijn verdwenen. Toch kun je aan de bevolkingsaantallen zien dat er veel Armeniërs zijn verdwenen aan het begin van de twintigste eeuw. Het is bekend dat veel Armeniërs in die periode zijn verdreven van huis en haard en als je dan niet voor beschutting en voeding zorgt ligt het voor de hand dat velen zullen zijn omgekomen. Je hebt niet perse gaskamers of iets dergelijks nodig om je van mensen te ontdoen; laten marcheren tot ze er bij neervallen bij gebrek aan voedsel is voldoende.

De Turken zeggen dat de lichamen die gevonden worden door de Armeniërs gedode Turkse soldaten zijn en dat zij daarna gevlucht zijn. Anderen zeggen dat het gedode Armeniërs zijn. Anderen zwijgen. Wie er gelijk heeft, is moeilijk te zeggen. Vanuit westers oogpunt: ja, Turkije heeft genocide gepleegd. Vanuit Turks oogpunt: nee, Turkije heeft geen genocide gepleegd.

nee klopt niet. want er is geen bewijs. Het is gewoon een beschuldiging, zoals amerika saddam beschuldigde van kernwapens, die ik nooit gevonden zijn

Ik denk dat geen enkel forumlid hier een geldig antwoord op kan geven, gezien het feit dat er tussen de landen nog steeds een onduidelijkheid is. Wat ik hievan weet is dat de Turkse regering destijds een voorstel heeft gedaan om historische archieven te openen en onderzoek te laten verrichten door een onafhankelijk team van historici, om de kwestie transparant te maken. Echter stond de Armeense regering er niet open voor.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100