Ja dat is zo. Alle landen zijn daarvan overtuigd. Behalve de Turken die dat vanwege hun eergevoel onder de tafel proberen te schuiven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is niet vanwege hun eer gevoel maar doordat de turken altijd op school tehoren krijgen dat ze overal slachtoffer van zijn, en ze nu dus in een keer dader zijn dit is voor veel turken niet te verhapstukken verders goed antwoord +je

Andere antwoorden (7)

Ja eigerlijk wel
Maar dat ontkent turkije
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Duitsers hadden nog veel geregistreerd waardoor er na de oorlog nog veel gegevens beschikbaar waren, de Turken hadden dat m.b.t. de Armeniërs of niet gedaan of de gegevens zijn verdwenen.
Toch kun je aan de bevolkingsaantallen zien dat er veel Armeniërs zijn verdwenen aan het begin van de twintigste eeuw.
Het is bekend dat veel Armeniërs in die periode zijn verdreven van huis en haard en als je dan niet voor beschutting en voeding zorgt ligt het voor de hand dat velen zullen zijn omgekomen.
Je hebt niet perse gaskamers of iets dergelijks nodig om je van mensen te ontdoen; laten marcheren tot ze er bij neervallen bij gebrek aan voedsel is voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Turken zeggen dat de lichamen die gevonden worden door de Armeniërs gedode Turkse soldaten zijn en dat zij daarna gevlucht zijn.

Anderen zeggen dat het gedode Armeniërs zijn.

Anderen zwijgen.

Wie er gelijk heeft, is moeilijk te zeggen. Vanuit westers oogpunt: ja, Turkije heeft genocide gepleegd. Vanuit Turks oogpunt: nee, Turkije heeft geen genocide gepleegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee klopt niet. want er is geen bewijs. Het is gewoon een beschuldiging, zoals amerika saddam beschuldigde van kernwapens, die ik nooit gevonden zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat geen enkel forumlid hier een geldig antwoord op kan geven, gezien het feit dat er tussen de landen nog steeds een onduidelijkheid is.
Wat ik hievan weet is dat de Turkse regering destijds een voorstel heeft gedaan om historische archieven te openen en onderzoek te laten verrichten door een onafhankelijk team van historici, om de kwestie transparant te maken. Echter stond de Armeense regering er niet open voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Turkije erkent dat er heel veel Armeniers gedood zijn maar stelt dat ze niet systematisch vermoord zijn.

Genocide is een ernstige beschuldiging waar geen enkel land mee in verband wil worden gebracht.
Erkennen van genocide zal dan ook niet snel gebeuren.
Ontkennen is dan ook veel makkelijker.
Maar de toon welke Ankara aanslaat tegen Parijs geeft toch te denken dat er iets te verbergen valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het was genocide omdat het Turkse gedrag het voortbestaan van een ander volk bedreigde. En dat ook de bedoeling was van de turken, ze willen een groot land met alleen turken, de Armeniërs zaten in de weg
Zie de link

Overigens kunnen dit gebeurtenissen zijn waar een volk aan went.
In Nederland zijn in de Tweede Wereldoorlog veel Joden gedeporteerd. De bevolking van andere landen deed beter zijn best ze te laten onder duiken. En onze bevolkingsadministratie maakte het de Duitsers gemakkelijk, Ambtenaren lieten die informatie liggen, om gevonden te worden door de Duitse bezetter.

Tegenwoordig sterven er 18.000 Nederlanders, elk jaar, gemiddeld 10 jaar eerder, door luchtvervuiling van verkeer en houtkachels.
Hoor jij iemand klagen? Houtkachel stokers vinden zelfs dat ze "schoon" stoken, terwijl ze hun buren beroven van 10 gezonde levensjaren.