Dat hangt er maar helemaal van af waar het over gaat.

Heb je het over financieel? Dus als het kind schulden maakt?
Jouw aansprakelijkheid als ouder?

Over de gevolgen van de daden van het kind?
Voor kinderen ouder dan 16 geldt dat u als ouder niet meer aansprakelijk bent voor de daden van uw kind. Uw kind zelf is uiteraard wel aansprakelijk voor de gevolgen.
In de praktijk betekent dat dat je er als ouder
toch voor op zult draaien.

Over de verplichting om financieel voor je kind te zorgen?
Ouders moeten, of ze nu wel of niet gescheiden zijn, altijd voor hun kinderen de kosten van verzorging en opvoeding betalen totdat zij achttien jaar zijn....maar daarmee houdt het niet op!

Dat is dus niet in een paar zinnen te zeggen.

Lees om te beginnen wat er hier over in de bron staat.

http://financieel.infonu.nl/diversen/22765-tot-wanneer-zijn-ouders-aansprakelijk-voor-hun-kinderen.html

Toegevoegd na 23 seconden:
http://financieel.infonu.nl/verzekering/13772-aansprakelijkheid-wie-betaalt-schade-veroorzaakt-door-kind.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Algemene zorgplicht tot 18 jaar en financiele zorgplicht tot en met 21 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18 jaar. Tenzij.............. en dat noemt men dan de voortgezette onderhoudsplicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kinderen nog bij je thuis wonen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo simpel is dat niet.
Persoonlijk vind ik dat je altijd verantwoordelijk moet blijven voor jou kinderen.Als je je kinderen niet de juiste opvoeding geef,zou je ook langer de zorgen dragen.
Misschien niet financieel maar wel emotioneel.