Ik heb een schuld van 1700 euro bij DUO/IB groep, wat als ik naar het buitenland vertrek voor langere tijd of emigreer?

Sturen ze dan gewoon elk jaar een brief naar mijn adres in het buitenland van of ik moet gaan betalen ja of nee? Tot nu toe betaal ik jaarlijks niets af omdat mijn inkomen te laag is, maar hoe rekenen ze dat uit als ik mijn inkomen niet langer uit Nederland verkrijg?

Toegevoegd na 39 minuten:
Ik probeer er niet onderuit te komen maar vraag me gewoon af hoe het in zn werk gaat in dit geval.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Schuld bij de IB-groep is niet hetzelfde als een boete. Je zult dus nooit bij de douane worden aangehouden omdat je nog studieschulden hebt.

Uitrekenen kunnen ze alleen als jij ze op de hoogte brengt van je situatie en die mogelijkheid is er. Zolang jij aangeeft dat je nu kunt betalen, zullen zij hier rekening mee houden, al is er wel een minimale limiet waaraan ook zij gebonden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correct... Plusje erbij

Andere antwoorden (2)

Uiteindelijk wordt het toch betalen tenzij je nooit mee Nederland in wil. Bij terugkeer zullen je gegevens bij de douane geregistreerd staan zodat je bij de eerste de beste paspoort controle de sjaak bent. En of dat die 1700,- waard is.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals al gezegd... je zal ver genoeg moeten vertrekken, en de terugkomst is niet eenvoudig.
Het beste antwoord dat ik kan verzinnen is : zoek hulp, 1700 euro is niet het einde van de wereld, problemen zijn er om op te lossen.
Succes.

Toegevoegd na 43 minuten:
Ik zie dat je een toevoeging gedaan hebt, ik ga even hetzelfde doen.
Je vraag is "wat als ik vertrek voor langere tijd of emigreer".
Het antwoord is niet echt te vinden, maar ik heb ondertussen een site gevonden dat je toch best even kan lezen.
Voor zover ik kan lezen... hangt het ervan af naar welk land je vertrekt, hoelang je wil wegblijven... rekening houdend met je vervaldatum van je identiteitskaart/adres ga je hier blijkbaar eender hoe toch mee in de problemen komen.
Ik weet niet waarom 1700 euro voor u een probleem is, waarom je inkomen zo laag ligt, eventuele handicap, maar met een voltijds inkomen moet dit zeker op te lossen zijn.
Moest het zijn dat je echt wil vertrekken voor langere tijd naar het buitenland voor een andere reden dan je schuld, dan zou ik best eerst informatie halen VOOR je vertrekt, want anders ga je serieuze problemen hebben bij je eventuele terugkomst.
Grtz.