Is dit strafbaar feit een probleem bij het verkrijgen van een VOG voor een visa?

Ik ben in 2010 s` nachts een keer opgepakt door de politie en moest een nacht in de cel doorbrengen omdat ze ons pas in de ochtend konden verhoren, later kreeg ik een boete van 60 euro omdat ik de plaatselijke APV had overtreden en was opgepakt voor het bijhebben van "inbrekers werktuigen". Hoe ernstig is dit bij het aanvragen van een visa?

Toegevoegd na 7 minuten:
P.S. Verder nooit in aanraking geweest met de politie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het'n overtreding is en afgedaan met'n boete heb je geen strafblad en kom je in aanmerking of beter krijg je gewoon een verklaring omtrent goed gedrag
Ben je veroordeeld door de rechtbank tot het betalen van 60 euro oid. dan is er procesverbaal opgemaakt en vonnis gewezen dan heb je'n strafblad en word het misschien moeilijker..
Maar je rept van een overtreding in dat geval niets aan het handje !!
Succes !

Groet Simon

Toegevoegd na 1 uur:
een boete is een overtreding zolang jij niet veroordeeld bent heb je geen strafblad !
Anders zou iedereen vanwege een boete een strafblad hebben en dat is ,denk ik ,95% van NL
Voor'n strafblad moet je veroordeeld zijn tot oplegging van'n straf anders dan'n geldboete alleen krijgen voor'n overtreding dat doen we allemaal wel'ns

Groet Simon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor het aanvragen van een visum waarvoor?

Voor de meeste visa hoef je geen Verklaring omtrent gedrag te hebben.

Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een verklaring waaruit blijkt dat uw gedrag geen bezwaar oplevert voor het gevraagde doel, bijvoorbeeld het verkrijgen van een nieuwe baan.

Wil je dus een visum hebben voor een land
wat daarvoor ook nog een VOG vraagt,
dan zal het afhangen van dat betreffende land.

Kun je dus beter even ambassade of consulaat bellen.

Toegevoegd na 58 seconden:
Even een link erbij:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verklaring-omtrent-het-gedrag/vraag-en-antwoord/wat-is-een-verklaring-omtrent-het-gedrag-vog-en-wanneer-heb-ik-een-vog-nodig.html