Oranjekenner Peter van der Vorst heeft een boek uitgebracht over dit soort alledaagse kanten van onze koninklijke familie: De Oranjes, net gewone mensen? We vroegen hem om antwoord. Beatrix heeft inderdaad een rijbewijs. Wijlen Prins Bernard vond het erg belangrijk dat zijn dochters leerden rijden en heeft haar lessen laten volgen. Op haar 18de haalde Beatrix in één keer haar rijbewijs. Vanwege haar knieoperatie kan Beatrix nu niet meer rijden, maar een paar jaar geleden kroop ze zelf nog wel eens achter het stuur om naar Willem-Alexander en Máxima in Wassenaar te rijden. Nu rijdt bij veel gelegenheden een chauffeur van het staldepartement.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voor de gouden koets heb je geen rijbewijs nodig!
(Maar denk wel dat ze er een heeft uit veiligheids oogpunt!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ten minste, ze heeft in ieder geval een verlopen rijbewijs gehad, maar ik neem toch aan dat die vervangen is door een nieuwe wel geldige :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is net als met de koningin van Lombardijë die liet zich rije! En mocht dat in een rijtuigie zijn,dan heb je zo'n ding helemaal niet nodig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie wil er bij haar in de auto zitten dan?:s